Fibergi/Hippo Alfa

miaia

Trådstartare
Jag har en fråga...
en häst i stallet får kopiösa mängder med mat...
Den får både Hippo Alfa och Fibergi, sedan får den betfor, lucern, korn och olja... Sammanlagt får den ca 3 fulla 10 liters hinkar om dagen. Jag vet hur mkt den får av varje sort... Sedan har den fri tillgång på hösilage...

Det känns lite som det är "kaka på kaka" med allt detta foder till denna häst äldre varmblodssto - ganska mager trots dessa mängder med mat...

Eller vad säger ni? Frågar man tjejen som har henne säger hon bara att hon MÅSTE ha så mkt mat varje dag. Hästen orkar knappt äta upp....

/M
 
Sv: Fibergi/Hippo Alfa

Om hästen är mager så behöver den kanske all denna mat! Men fråga är ju sen hur länge hästen har gått på gödning och om det överhuvudtaget händer nåt. I så fall är det nog nåt annat fel än maten!

Sen får man tänka på att både lusern och betfor sväller. Fibergi ger ganska mycket volym! Tycker det inte låter som allt för myckt mat! Om du vet antal kg så vet man bättre!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 950
Senast: Twirro
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 846
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 588
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp