Fibergi - bas,låg, müsli?

T

TheOne

Tänkte börja fodra mitt fullblod med fibergi, men är osäker på vilken sort.. vill helst komma ifrån havren, och då är ju müslin det enda alternativet... men rådgivaren från fibergi sa att bas skulle passa min häst, men där är ju havre i den?!? Däremot ska man ju ge en så liten mängd av müslin o komplettera den med havre, korn eller majs... korn vill jag inte ge, har gjort det förut och då blev benen så tjocka! Majs vet jag inget om som foder...
någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? :)

Sv: Fibergi - bas,låg, müsli?

Sorry, såg den andra tråden precis om samma ämne :)

Jag läste oxå dom andra inläggen. Håller med att det är ett dyrt foder hackad halm.......bättre med ett muslifoder som ej innehåller havre men det finns en uppsjö av det med. Jag rekomenderar Spillers som jag själv använt i 7 år. Ka trading där kan du läsa om det.

Finns knappt några müsslifoder att köpa här i stan!! Så tyvärr är valmöjligheterna begränsade.. :(

Hej igen! Jag vet att hippo och krafft har muslifoder även fibergimusli finns. Jag beställer på ka trading en pall med 24 säckar och tjänar då ca 40kr säcken mot ute i handeln. Om du har flera som kan tänka sig att byta foder så kan man ju dela på säckarna så slipper man köpa så många. Det finns flera sorter att välja på så man kan beställa olika bara det inte överstiger 24 säckar.:bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Bee
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 539
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 797
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar