• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare guldlock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 632
G

guldlock

I somras upptäckte vi en knöl på hundens ben, eftersom han verkade störa sig på den (bet, klia o.s.v.) åkte vi till vet. men han.
Efter att hon kikat och klämt i 1 min sa hon att det var en fettknöl.
OK, tänkte vi, ingen fara alltså.

Men nu har den knölen vuxit på sig ganska rejält, växer fettknölar eller är det inget att bry sig om?
Har även hittat en till knöl på hans huvud, bör jag vara orolig att det är något farligt?

Sv: Fettknöl

I somras upptäckte vi en knöl på hundens ben, eftersom han verkade störa sig på den (bet, klia o.s.v.) åkte vi till vet. men han.
Efter att hon kikat och klämt i 1 min sa hon att det var en fettknöl.
OK, tänkte vi, ingen fara alltså.

Men nu har den knölen vuxit på sig ganska rejält, växer fettknölar eller är det inget att bry sig om?
Har även hittat en till knöl på hans huvud, bör jag vara orolig att det är något farligt?

Man kan aldrig avgöra vilken typ av "knöl" det är genom att klämma och känna. Enda sättet att veta vad det är är att ta ett aspirat (drar ut några celler med en spruta), eller ännu hellre skära bort knölen och skicka för analys.

Kontakta annan veterinär tex på djursjukhus och be dem ta en biopci på knölarna! Lycka till!

Man kan aldrig avgöra vilken typ av "knöl" det är genom att klämma och känna. Enda sättet att veta vad det är är att ta ett aspirat (drar ut några celler med en spruta), eller ännu hellre skära bort knölen och skicka för analys.

Eller hur! Jag var själv inte med till vet. utan det var mina svärföräldrar som tog dit han. Och när dom sa att hon bara kände och klämde på knölen blev jag lite fundersam hur hon kunde se att det var en fettknöl genom att känna och klämma, har även sagt det till min pv att det måste vara omöjligt att se om det är en fettknöl genom att känna.
Men vet. sa tydligen att det såg ut som en sådan, och att det inte kan ha varit något annat. 3.000:- kostade det kalaset.

Ska ta ett snack med pojkvännen om att ta han till en annan veterinär som jag tar med den andra hunden till.

3000??? något annat måste ha gjorts. jag har betalat från 500 kr upp till 1700 kr (men då tittades det på lite mer). fettknölar växer, men på min hund har knölarna växt upp till en viss storlek och sedan stannat där. två st är ca 1 x 2 cm och den tredje är ca 2 x 2 cm.

3 000 för att klämma lite?? Det låter inte rimligt på något sätt. Jag brukar få betydligt mer veterinärvård för 3 000.

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 892
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 035
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 739
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 547
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur