Fetaste pelletsen?

T

Tinkerbell

Hejsan!

Jag undrar vilket hästpellets som innehåller mest fett utan några andra fodersorter såsom havre & dyl.
 
Sv: Fetaste pelletsen?

Det beror på vad du menar med fett.

Mycket energi har tex Krafft Energi med MJ 13 råfett 7%.

Fibergi Super G har MJ 13.4 och råfett 11.3%
Fibergi Elit har MJ 12.5 och råfett 10.3%
 
Sv: Fetaste pelletsen?

jag har nämligen till mina kaniner en blandning mellan krafft groov & johannesbröd & havre .. krafft energi lät ju rätt bra då ... vill ha så mkt fett som möjligt nu på vinter & förra gången jag handlade foder had ejga inte tid & se mej om efter ngt nytt :(.
 
Sv: Fetaste pelletsen?

Är det inte bättre att köpa kaninmat till kaninerna? Så kan du ge nötter och solrosfrön som lite extra tillskott, det innehåller mycket fett av bra sort.
 
Sv: Fetaste pelletsen?

Jag ger Krafft Nya Groov till min utekanin. Det är den enda pelletsen som har tillräcklig mängd fibrer. Minst 18 % skall fiberhalten vara.

Vill du ge lite extra fett rekommenderar jag solrosfrön. Billigt och bra. Fast kaniner behöver inte mer fett för att hålla värmen, utan mer päls...

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Sv: Fetaste pelletsen?

jag har haft kanin i många år & är en rätt stor uppfödare, så jag vet vad jag gör. solrosfrön sätter sig på magen & bildar kjolar, vilket jag inte vill ha till t.ex utställningskaninerna! mer fett vill jag ha för att de flesta "går ner sig" under vinterhalvåret & tappar lite utav matlusten, därför skall det finnas så mkt BRA fett som möjligt. B.la havre sätter sig jämt över kroppen (ryggen b.la vilket jag verkligen sätter högt)... päls har dem!

om jag ska köpa kaninmat till kanienrna? det vet nog jag bättre än du! ;)
 
Sv: Fetaste pelletsen?

Köper du Johannesbröd för sig rent eller ngt. foder med det i?

Om du köper det "rent" var hittar man det i så fall?

MVH/
 
Sv: Fetaste pelletsen?

sissu skrev:
Köper du Johannesbröd för sig rent eller ngt. foder med det i?

Om du köper det "rent" var hittar man det i så fall?

MVH/

På Hornbach b.la har dem det. 15.-/kg är ett jättebra pris enligt mig! men det luktar som fan! :rofl:
 
Sv: Fetaste pelletsen?

Mhmm.. Å det är en affär? :D :o Aldrig hört talas om den.

Finns den på nätet så man kan handla eller. Har ej hittat vare sig ren johannesbröd och söker jag på namnet så kommer det upp byggvaruhus :o

MVH/
 
Sv: Fetaste pelletsen?

:rofl: det ÄR ett byggvaruhus! dem har ALLT ink. mat till små & stora djur ;).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag undrar lite över hästars fetma. Varför får en del hästar löst fett över revbenen. Andra får ett fastare hårdare fett. Tjockleken...
Svar
0
· Visningar
685
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: Blossom
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
751
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 595
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp