micaelathegreat

Trådstartare
Forstod det som att fetaost ar nat man bor undvika (enligt livsmedelsverket). Kan man ata om den ar pastoriserad?

Om det skulle vara superfarligt sa later jag saklart bli men jag ar sa sjukt sugen pa det. :crazy:

Sv: Fetaost!

Klart du kkan äta fetaost om den är pastöriserad. Har haft pippi på fetaost hela min graviditet :d

Min BM sa att det var helt OK så länge den var pastöriserad. Som tur var, för jag snaskade glatt fetaost :)

Ja det gör du alldeles rätt i! :laugh:
Jag ska smaska fetaost med broccoli till mellanmål jag :d

Ingen som helst aning faktiskt. :o Det stod att man skulle lata bli pastoriserade mjuka ostar ocksa men jag tankte fraga har for sakerhets skull.

Ah, sag nu att det gallde specifika sorter. Men dasa, da behover jag inte oroa mig.

Senast ändrad:

All pastöriserad ost får du äta, och du får äta opastöriserad oxå, om du t.ex.använder den i någon sås och låter det koka ordentligt.

Nej det "får" man väl inte :)

Brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio ska man inte äta/undvika även om dom är gjorda på pastöriserad mjölk.

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det kanns oklart vad som egentligen galler for tavling av kuperad hund. Enligt skk's hemsida: "Vid prov, tävling eller...
Svar
9
· Visningar
2 261
Senast: Wingates
·
Gravid - 1år Min lakare sa at mig att borja ata jarntabletter vid mitt forsta besok hos honom. Han hade inte tagit nagra blodprov an utan bara vagt...
Svar
19
· Visningar
1 587
Senast: CillaW
·
Gravid - 1år Jag testade positivt i fredags till min och pojkvannens stora gladje. :love: Har gjort fyra test, tva i fredags, ett i lordags och ett i...
Svar
12
· Visningar
997
Gravid - 1år Jag och min pojkvan ska ha barn i januari. Det var ett noga overtankt beslut och vi ar mycket glada och forvantansfulla. Vi ar givetvis...
2
Svar
22
· Visningar
3 000
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar