fet eller bukig?

Sv: fet eller bukig?

du skulle se honom bakifrån :)
Men det är mest på sommaren. Jag tror shettisar ska se ut så.
Bukighet kan bero på många saker, oftast för dåliga muskler, som ju i sin tur kan höra ihop både med uppbyggnad och proteiner.
/jenny

Liten följdfråga. Min häst har alltid varit bukig. Man har kunnat känna revbenen men magen varit stoooor. Nu har hon vilat pga. senskada och minsann har bukigheten försvunnit!
När hon är i träning musklar hon sig väldigt snabbt och mycket. Kan det vara så att proteinet inte räckt till då?

snigelfarmor skrev:
Viktigt är att ni aboslut inte drar ner på höet, utan motionerar henne mer.
QUOTE]

Höet drar vi inte ner på. Hon äter jämt och ständigt på hö :d..´Det ska bli mycket mer motion när jag får hem vagnen :devil: ;) :D

det tyder ju på antingen mask :) eller brist på magmuskler och för lite mat med något värde i.

låter inte bra..faktiskt.
Shettisar klarar sig inte på gammalt hö o vatten :) Där de kommer ifrån äter de ju allt möjligt för att få en så sammansatt kost som möjligt, även om gräset är fattigt.

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 296
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
448
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka