feromoner till katt i protest?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Rebeccy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 414
R

Rebeccy

Någon som vet om det brukar fungera? och hur långt tid det i så fall i regel tar?
Katten min har börjar protestera, kissa och bajsa på alla textiler här hemma sedan hunden flyttade in.
Pratade med katthemmet som jag köpte henne av och dom tyckte jag skulle prova en grej som man sätter i uttaget som släpper ut feromoner som katten mår bra av som säljs på djursjukhuset.
Sagt o gjort, nu har jag en sån här dyyyr sak i mitt eluttag och hoppas på det bästa.

Någon som har provat?
Eller någon som har andra tips?

Sv: feromoner till katt i protest?

Feliway brukar funka bra på stressmarkerande katter, men inte på protetskissande. Mot rena protester hjälper oftast bara att ta bort det katten inte tycker om, men har du tur så är hennes motvilja mot hunden inte så stor, utan det är omställningen som är problemet, då kan Feliway funka. Vad betalade du? Jag ska sjäkv köpa en nästa gång jag är hos vet, i väntan på att lillskruttan ska börja löpa...

Okej. Jaa hunden kommer stanna oavsett vad så då hoppas jag verkligen att det hjälper!

Det kstar 400kronor för själva dosan som ska vara från 4-7veckor och sen kostar refill 200kr. Ingen kul utgift alls :-/

Fast skiljer du på stress- och protestkiss? Kissandet är ju ett tecken på otrygghet, snarare än en medveten protest - även om vi ofta kallar det protestkiss.

Enligt tillverkaren ska Feliway hjälpa t ex vid sammanförande av nya katter - så förhoppningsvis hjälper det även om ena katten är en hund ;)

Feliways egen info här

Nä, protester är ju också en form av stress, jag menade mer (men hittar inga bra ord för det) att om det är en häftig reaktion mot just hunden så är det svårare att komma tillrätta med än om det är en stressreaktion på den förändrade situationen. Uttryckte jag mig bättre nu? Jag räknar ju revirmarkerande hos fertila katter som ett stressbeteende, men inte en protest.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 829
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 677
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 139
Senast: Grazing
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 071
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka