Fenomenet att köpa löprundor för att ha bra statistik och lägga ut på sociala medier

Islandshästryttare

Trådstartare
Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k. Stravajockeys. läste om detta i en artikel i GP där en ung kille är intervjuad och säljer löprundor.

Är ju väldigt smart affärsidé och driftiga människor som säljer men det här får,mig att undra vart vårt samhälle är på väg? Tycker du är rätt sorgligt att folk måste ha så perfekta liv att visa upp utåt att de måste köpa kilometer de vill kunna visa upp utåt. Vad tänker ni om fenomenet?

Exempel på annons

https://www.blocket.se/annons/varmland/strava_jockey_lopning/1207339462

"Hej!

Hinner du inte med alla löprundor du planerat men vill fortfarande få in resultaten på Strava? Hör av dig till mig – jag håller din profil aktiv och springer passen åt dig.

Du avgör start och målplats samt distans och tempo. Jag loggar in på din Strava och springer passet enligt din instruktion. Enklare än så är det inte!

Jag tar 25 kr/km och springer allt från kortdistans och intervaller till ultradistanser!

Allt gott! "

Jag tror inte han får många kunder, men om det trots allt skulle vara så finns det nog många som kan tänka sig sälja Strava-pass, jag själv inkluderat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka