Fem hästar dog i stallbrand

Sv: Fem hästar dog i stallbrand

Vilken mardröm:( Stackars ägaren, och naturligtvis stackars hästar.
Vi har precis installerat brandlarm i stallet, då kanske det finns en viss chans iaf, om hjälpen kommer snabbt, om det skulle hända.

Fy fasiken... Fanns ett finns gammal stall utanför Tallinn som brann ned för inte så länge sedan. Dock fanns det inga hästar i stallet när det började brinna så ingen skadade sig.

Nej det är fem hästar om du läser artikeln du länkar till.

Vilken mardröm :(

*kl*

Fruktansvärt! Funderar på vad man kan göra för att göra stallet så säkert som möjligt "in case of emergency".
Brandlarm, brandsläckare, och kanske handduk/blindgrimma på varje boxdörr? Vi har murade boxar men boxdörrar och en bra bit av taket är ju trä. Och ströet i boxarna :S
Den här mardrömmen vill man ju aldrig vara tvungen att genomlida :cry:

*kl*

Fruktansvärt! Funderar på vad man kan göra för att göra stallet så säkert som möjligt "in case of emergency".
Brandlarm, brandsläckare, och kanske handduk/blindgrimma på varje boxdörr? Vi har murade boxar men boxdörrar och en bra bit av taket är ju trä. Och ströet i boxarna :S
Den här mardrömmen vill man ju aldrig vara tvungen att genomlida :cry:

Installera jordfelsbrytare. Ofta är det elfel som startar branden.

Jordfelsbrytare finns och är för mig en självklarhet! :)
Men, om det ändå börjar brinna?... :S

*kl*

Lösdrift.

Brinner det i ett stall finns det inte en chans att hinna få på flera hästar grimma och leda ut dem. Det handlar om sekunder.

Håller med Migo. Det är dessutom inte alltid så bara att leda ut ett djur ur ett brinnande stall. Finns fall där både kor och hästar brunnit inne i stall för att de helt enkelt vägrat gå ut och har för mig att brandkåren är utrustade med eldrivare/el-påfösare för att lättare kunna få ut motvilliga djur ur ett brinnande stall.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar