Felvinklade tornutskott...

G

Grazia

Är det = kissing spines?? Just ordet KS användes inte av vet. utan det som sa var att de var felvinklade, jag har fått höra detta i andra hand.Hästen har inga undatag på försäkringen och den ska ridas med sunt förnuft, ej tävla och hård träning.Hjälp :(

Är det ingen som har den minsta aning :confused: Eller idè som man kan spåna vidare på, själv är jag som ett stort frågetecken... :crazy:
Något tips på någon "hästvårdsupplysning":D som skulle kunna hjälpa mig med denna frågan

Kissings Spines är när ryggradens tornutsskott ligger så nära varandra att de "skaver" mot varandra!
Fel vinklande kotor är inte detsamma som KS..

Puh...men VAD är felvinklade tornutskott :crazy: Finns det olika grader och hupass allvarligt är det egentligen? Vet du något mer?? När det gäller KS så finns det ju olika grader där också och det känner jag till men just det här har jag aldrig hört talas om, felvinklade....vaddå felvinklade :confused: :confused:

Jag har aldrig hört diagnosen felvinklade tornutskott... Bara hört det i förklaringar om roterade kotor.

kan du inte ta redan på mer info från journalen? Skulle vara intressant att klura ut detta... :)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
525
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka