Feliciano på fullblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sunnyann
  • Startdatum Startdatum
S

Sunnyann

Tänker på å betäcka mitt fullblod med Feliciano. Stoet är 167, högrest, men är lite tuff i psyken... Jättebra trav m god takt, men inte så bra skritt. Galopp ok, lite fläck.

Vill ha et avkomma til fälttävlan och hoppning

va tror ni om det? Hur blir avkommarna??

Sv: Feliciano på fullblod

Jag rådfrågade h*n som köpte min guldklimp (tävlingsryttare hoppning fälttävlan, inne i sporten och intresserad av aveln)vad H*n skulle rekommendera för hingst när jag ska betäcka mitt fullblodssto nästa gång, bara för att se vad det möjligen kan finnas marknad för.
Och h*n svarade just Feliciano.... Hade tydligen träffat trevliga sådana.
Själv har jag ingen erfarenhet.

Jag tror att det kan bli en väldigt bra kombination!

Feliciano är känd för att ge avkommor med gott temperament (har själv använt honom i år på mitt sto e Ceylon som är en aningen överhettad i skallen :D ). Har sett rätt många avkommor till honom, och det är egentligen bara en som gjort mig besviken, men den hade en mamma av gammal tung halvblodsstam!

Tror också han passar bra på ditt sto. Kolla in hans son Hip Hop också, så får du ännu mer avelsframsteg på köpet :).

Har just en sådan avkomma hemma hos mig. Ett 8-årigt Feliciano - Hills Double**. Är ett jättetrevligt sto med ett underbart termperament som var en mycket lovande unghäst i hoppning innan en skada förvärvad under föl- el unghästtid satte stopp för hennes karriär. Färdigkvalad till 4-års och 5-årschampionat i hoppning, men ej kunnat starta finaler pga skada. Hon är dock sin pappa upp i dagen exteriört sett, lite tung, men rör sig väldigt lätt och har alltså en fantastisk hoppkapacitet.

När hon nu har hamnat i avelsboxen och fått två föl, så är de ädlare än sin mamma, så där kanske fullblodet slår igenom. Första fölet hos tidigare ägaren var efter Camiell Flamingo och årets föl är efter Camaro M, en mycket högställd och ädel liten fölunge.

Skulle inte tveka om jag hade ett fullblodssto - just för kapaciteten och temperamentet som Feliciano lämnar!

Helt sant. :)
Gillar ju morfar Electro, och han har ju ett starkt möderne, fem diplom och fem Elitston på sex generationer.
Tyvärr tror jag Hip Hop kommer bli en av de där goda hingstarna, som blir bortglömda... Får hoppas att det inte blir så!
Hur gick det för din Camiell-xx?
mvh

Han visades på rådg nu i helgen och fick riktigt bra kritik! PM på väg...

Hip Hop lägger jag nog på 88:an-stoet i vår.

Liknande trådar

Avel Alltså OM man skulle få för sig att lägga en dressyrare på ett fullblod och man inte kan ha kvar fölet av nån anledning, går det att...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 807
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Karoliten
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka