Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag anser att alla oseriösa blandrasproducenter som säljer valpar till dåliga hem gör ett mycket större fel. Dessa hundar får lida hela sitt liv.
Jag anser att alla oseriösa blandrasproducenter som säljer valpar till dåliga hem gör ett mycket större fel. Dessa hundar får lida hela sitt liv.
Jag tycker att det är lika sjukt att avliva valpar som inte passar in i mallen för vad människan tycker är en korrekt hund, allt bara för en påhittad rasstandard. Ingen respekt för något liv överhuvudtaget.
Vad har människan för rätt att leka gud över allt levande?
Mamman lider av för många valpar. Valpen lider inte av en avlivning.
Jag "hör" vad du skriver.
Men finns det inte renrasiga hundar som också hamnar i fel hem
Du måste också förstå att vi med blandraser är trötta på att höra detta. Jag är inte för blandrasavel, men jag ser ingen anledning till att slå ihjäl en frisk hund. Ska man inte korsa människoraser heller då ? Vad är problemet med just BLANDRAS hundar ?
Därimot har jag inga problem med att slå ihjäl ett djur som lider. Så om dom är 24 timmar eller 1 minut tycker jag inte är relevant om djuret är friskt. Och avlar man då bara för att tjäna pengar på sina djur när man slår ihjäl dom man inte kan få ut lika mycket för?? Är detta mycket bättre?? Som sagt var kastrera och sälj till någon som älskar hunden för att han/hon är just den hunden ?