Fel på mailen!!!!

X

_xanth_star_

Det är något jättekonstigt fel på BÅDA mina mailar!!! När jag får nya mail står det re:document och sen står det i dem "Please read the document" och dokumentet är ett MS-DOS program :confused:

Och det spelar ingen roll vem avsändaren är... Får panik snart??? Är det virus??? Men varför på båda mailarna??

Mvh Johanna
 
Ja men vad är det för fel då?? Trodde först att jag hade gjort nått fel på den första mailen. Men vadå??? Virus eller vad?? Men tycker inte det passar...
 
Japp, det är virus. Har själv fått mail med samma ämne och innehåll.
Har du virusprogram på datorn?? Det verkar i så fall inte vara uppdaterat... kör en viruskoll på nätet annars.

Här står det om "ditt" virus: hemsida

Den här sidan använder jag på nätet för att kolla virus lite då och då...
viruskoll gratis på nätet.

Det är bra att kolla lite då och då, så ser man när det kommit nya virus och så.
 
Jamen avsändaren till mailen är typ prinsenaraber... Och Astrazenica och ivab :confused:

Jaja... Ska på jobbet nu...

Mvh Johanna
 
viruset går in i folks adressböcker och skickar sig vidare. Jag fick mail från någon missutah@hotmail.... som jag inte känner. De kan även leta rätt på adresser du varit ute på på internet och skicka sig själv till på sidan angivna mailadresser, typ webmasterns adress. Därför kan man få mail från de mest konstiga sidor och avsändare.

För nåt år sen fick jag ett virusmail med Gunnar här på buke som avsändare till exempel.
 
Hur får man bort skiten då???

Mvh Johanna

Vill inte ringa hit datagubben, han är sååå äcklig :crazy:
 
I mitt inlägg där jag lade ut länkarna, den där det står: hemsida. Där står det information om viruset du drabbats av, och där står oxå hur man tar bort det. Läs där.
 
Om du har ett antivirusprogram är det inte säkert att du blivit infekterad. Mailen skickas ju från andra datorer som blivit infekterade av viruset, det kan ju inte du göra något åt.
Om din dator blir infekterad så kommer den skicka sådana mail till andra adresser från din mailadress (eller andras adresser som du har på din dator).
 
Ja, jag vet men jag fattar som inte... Det finns ingen sån knapp på min dator :)

Mvh Johanna
 
Jamen det står ju att man ska klicka på System ikonen... Och sen ska man klicka på nån knapp (det står ju på engelska för guds skull, fattar aldrig :D) och sen vänta 10 sekunder och sen är det bra...

Men som nån sa, det är inget fel på datorn, jag får bara några såna där brev då och då...

Mvh Johanna
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 473
Senast: Saeta
·
Hästmänniskan Har en ponny ute på annons, och får ett sånt här mail.. Hello, Thanks for the email, everything is ok with me. please allow me to...
2
Svar
21
· Visningar
4 163
Senast: Blueeyes
·
J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 416
Senast: iowa
·
IT & mobiler Jag har nu efter sommaren fått ett nytt bekymmer med min dator som inte ens pappa vet vad som är felet. Problemet är att inte på...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Na_Polnoc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp