Fel månad i passet!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ayarab
  • Startdatum Startdatum
A

Ayarab

Denna tråd ligger säkert fel, så i såfall får moderatorn flytta den..

Jag framstår säkert som slarvig, men så är inte fallet. Jag har tittat på min hästs papper (stamtavla) och pass hur många gånger som helst. Men inte förän nu har jag reflekterat över att hästen som är född den 26/5 är född den 26/6 enligt papperna. Registarturen skrev under 11/6, alltså innan hästen är född enligt papperna. Jag skulle anmäla hästen till tävling, och anmälde han som född den 26/6 för att de ska stämma överens med papperna.

Men man blir ju ändå lite orolig, han är ju ändå en 07 så det spelar inte någon roll. Vet att jag läst om andra som hade samma problem, men kan inte hitta de trådarna.

jag kan ju inte skicka iväg papperna föränn i augusti, då jag beöver dem i sommar till tävlingarna..

Tacksam för svar..

MVH Caroline

Sv: Fel månad i passet!

? "Ändå en 07" ? Förmodar att du menar att hästen är född 2007. Tävlas den redan?

Angående korrigeringen som behöver göras är det ju bäst att du själv kontaktar registraturen för rasföreningen. De hjälper dig på korrekt och smidigaste sättet.

pic_show_id29901184.html

Nu har jag (nog) fått rätt på det här med bilderna på min 2 åring. Han är e: Rohara Bacara U: Aya

Helt nybadad

29901184.jpg

29901189.jpg

29901194.jpg

29901198.jpg

Litebus i hagen

29901201.jpg

29901205.jpg

Denna bild har duktiga matilda tagit

zenegal.jpg

Ursäkta bildbomben:grin:

Vad har bilderna, som inte syns, att göra med att hästen fått fel födelsedatum i sitt pass?

Folk frågade varför hon tävlár 2 åring och om jag fattat så är det utställning.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har läst och läst i en massa trådar nu, men inte hittat mitt svar, så nu gör jag en tråd i förhoppning om att någon kan hjälpa...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: Domino_s
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka