Fekal kräkning

Snurrfia

Trådstartare
Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan ingenting….

Hjärtegrynet kräktes igår kväll, fyra gånger. Klar vätska utan direkt doft eller innehåll/färg, svagt gul. Han ville inte äta, var lite loj men ingen feber eller helt ”däckad”, bara inte riktigt sig själv.

Idag kräktes han upp något som såg ut och luktade som bajs, vilket blev startskottet för akuttiden som mynnade ut i inläggning….

Är det någon här vars katt har haft fekala kräkningar? Vad berodde det på? Hur gick det för er?

Vet tror att det är ett stopp i tarmen pga främmande kropp men har inte hittat stoppet, mer undersökningar väntar imorgon 💔
 
Ingen fekal kräkning, men däremot stopp i tarmen pga främmande kropp. Svalde en leksak, oklart när. Mådde bra på morgonen, vid lunch när jag kom hem hade han kräkts flera ggr med klar vätska - och bitar av leksak. Ville inte äta. Akut till vet som undersökte, röntgade samt trattade i kontrast. Inget syntes på röntgen men leksaken skulle inte synas pga materialet. Fick anti-kräkmedel och åka hem på observation tills morgonen efter.

Inget bättre morgonen efter, inte kräkts mer (men fått medicin mot det) men ville inte äta, hade inte bajsat och var väldigt låg. Så blev djursjukhuset. Där röntgade de igen och kunde då tack vare att han fått kontrastmedel dagen innan se att det var helt stopp i tarmen. De buköppnade honom på eftermiddagen och jag fick hämta honom ett dygn senare.

Han var lite klen med att komma igång att äta och behövde lite aptitstimulerande och lite handmatning men i övrigt gick konvalescensen prima och han har peppar peppar inte haft minsta problem. Det är fyra och ett halvt år sen

Håller tummarna för din kisse!
 
Om någon söker på tråden i framtiden så ringde dom precis från djursjukhuset: Fekal kräkning var främmande kropp i tarmen som dom nu lokaliserat och förbereder för operation. Bästa scenariot är vi uppe i 40’ över försäkringen, bannar mig själv att vi inte hade honom högre försäkrad, det blir en dyr läxa 🙈

Hemska tanke om det skulle skita sig, operation är såklart alltid förenat med risker 💔
 
Om någon söker på tråden i framtiden så ringde dom precis från djursjukhuset: Fekal kräkning var främmande kropp i tarmen som dom nu lokaliserat och förbereder för operation. Bästa scenariot är vi uppe i 40’ över försäkringen, bannar mig själv att vi inte hade honom högre försäkrad, det blir en dyr läxa 🙈

Hemska tanke om det skulle skita sig, operation är såklart alltid förenat med risker 💔
Dyrt, men så himla skönt att de hittat orsaken och att det går operera! Vi håller tummarm tassar och tår! :heart
 
Om någon söker på tråden i framtiden så ringde dom precis från djursjukhuset: Fekal kräkning var främmande kropp i tarmen som dom nu lokaliserat och förbereder för operation. Bästa scenariot är vi uppe i 40’ över försäkringen, bannar mig själv att vi inte hade honom högre försäkrad, det blir en dyr läxa 🙈

Hemska tanke om det skulle skita sig, operation är såklart alltid förenat med risker 💔
Vad hade du för veterinärbelopp? Tänkte att man kanske kan lära sig av andras misstag :heart
 
Vad hade du för veterinärbelopp? Tänkte att man kanske kan lära sig av andras misstag :heart
Klokt! Jag ska erkänna att jag inte visste innan den här soppan vad jag hade för belopp på honom 🙈 Var bara 30’ vilket skulle räckt till typ en natts inläggning + blodprov och bilddiagnostik…. Mao inte mycket alls när olyckan väl är framme
 
Klokt! Jag ska erkänna att jag inte visste innan den här soppan vad jag hade för belopp på honom 🙈 Var bara 30’ vilket skulle räckt till typ en natts inläggning + blodprov och bilddiagnostik…. Mao inte mycket alls när olyckan väl är framme
Det hade vi också första året sedan ökades det dels hade vi en katt som tog blodprov och urinprov och det kostade 7.000 kr. Men även efter att @tanten och @Mia_R hade sina djur inlagda. Men oavsett blir det dyrt iaf eftersom det är rörlig självrisk på djurförsäkringarna.
 
Klokt! Jag ska erkänna att jag inte visste innan den här soppan vad jag hade för belopp på honom 🙈 Var bara 30’ vilket skulle räckt till typ en natts inläggning + blodprov och bilddiagnostik…. Mao inte mycket alls när olyckan väl är framme
Hoppas allt går bra för lille katten :heart
 
Klokt! Jag ska erkänna att jag inte visste innan den här soppan vad jag hade för belopp på honom 🙈 Var bara 30’ vilket skulle räckt till typ en natts inläggning + blodprov och bilddiagnostik…. Mao inte mycket alls när olyckan väl är framme
Jag hade också 30 på min när han fick öppnas. Jag höjde efter det....
 
Nu är guld-pojken hemma och äter 🤩🙌
IMG_0237.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp