Sv: Fei??

skrittpiruetter, ökand skritt, mellan skritt o samlad skritt, ryggning
öppner, sluter, mellantrav, ökadtrav, 8 m volter, samlad trav
enkla byten, förvänd galopp, mellan galopp, ökad galopp, 8 m volt

du kavalar genom att rida över 62% i ett program som det ingår öppner, sluter och enklabyten i på regional nivå och då har du dessa fyra programmen att välja mellan: LAP:1, LAP:2, LA:5 och FEI:s inledande

Rider inte ponny, men bara en nyfikenhetsfråga, vad är LAP:1 och LAP:2? Vad står det för? Har aldrig hört talas om det förut...

de är två ganska nya program som är ungeför som fei programmen men är inte internationella och så rids de på 40 meters spår:mad: ... gissar att de gjordes i samband med att de nya kvalreglerna kom så man skulle ha mer än två programm att kunna kvala i

Lancet skrev:
skrittpiruetter, ökand skritt, mellan skritt o samlad skritt, ryggning
öppner, sluter, mellantrav, ökadtrav, 8 m volter, samlad trav
enkla byten, förvänd galopp, mellan galopp, ökad galopp, 8 m volt

du kavalar genom att rida över 62% i ett program som det ingår öppner, sluter och enklabyten i på regional nivå och då har du dessa fyra programmen att välja mellan: LAP:1, LAP:2, LA:5 och FEI:s inledande

Vad är LAP?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrens framtid diskuterades när ryttare, tränare och representanter från flera länder samlades vid ett möte som FEI kallat till på...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI kallar nu till ett möte, där man främst kommer att diskutera dressyren på djupet med de utmaningar som uppdagats. Detta för att...
Svar
0
· Visningar
108
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med anledning av de utmaningar som för närvarande påverkar dressyren bjuder FEI in till ett möte. Syftet är att inleda djupgående...
Svar
0
· Visningar
78
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?