- Svar: 12
- Visningar: 1 570
FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala medier, då han ridit en liten ponny mycket hårt för att ”korrigera” den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg filmen. Det är ingen vacker syn. Dessutom är det någon som skrattar i bakgrunden. Det är inte korrigering, det är hårda slag och ryck. Riktigt hårda slag. Jag skulle använda mig av ord som våld, i stället för korrigering. Människan behöver lära sig att tygla sin egen ilska.FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala medier, då han ridit en liten ponny mycket hårt för att ”korrigera” den.
Såg filmen. Det är ingen vacker syn. Dessutom är det någon som skrattar i bakgrunden. Det är inte korrigering, det är hårda slag och ryck. Riktigt hårda slag. Jag skulle använda mig av ord som våld, i stället för korrigering. Människan behöver lära sig att tygla sin egen ilska.
Jag googlade på Brazilian dressage pony Fei...Vilken ryttare handlar det om?
Leandro Aparecido da SilvaVilken ryttare handlar det om?
Det är ett namn som vi inte skall glömmaLeandro Aparecido da Silva
Den var bland det jävligaste jag har sett. Skäms inte för att säga att jag önskade att den så kallade ryttaren skulle bli allvarligt skadadFinns även film på när den vuxne sonen hoppar ponnyn och gör ett rotationsfall. Hittar den tyvärr inte just nu
Det vill vi nog inte veta...Sådana här saker får mig alltid att fundera vidare på - om det där är vad som fångas på film, vad händer när det INTE filmas?