- Svar: 4
- Visningar: 207
Från 1 maj kontrolleras nosgrimmor med ett mätinstrument vid tävlingar arrangerade av FEI. En för hårt spänd nosgrimma kan leda till diskvalificering och ett gult kort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får man bara hoppas att de genomför det också. Har det inte förekommit förut att folk sluppit testa för att hästen enligt utsago inte ville vara med, eller har jag drömt det?Från 1 maj kontrolleras nosgrimmor med ett mätinstrument vid tävlingar arrangerade av FEI. En för hårt spänd nosgrimma kan leda till diskvalificering och ett gult kort.
I Sverige ska man stänga av om hästen inte går att kolla. Vet inte hur det funkar internationellt men det lär vara likt.Nu får man bara hoppas att de genomför det också. Har det inte förekommit förut att folk sluppit testa för att hästen enligt utsago inte ville vara med, eller har jag drömt det?
Jag är rätt säker på att det dök upp i en artikel här på forumet, men jag har ingen aning om hur jag ska hitta den igen.I Sverige ska man stänga av om hästen inte går att kolla. Vet inte hur det funkar internationellt men det lär vara likt.
Den enda hästen jag (som ÖD) haft problem att kolla hade så klart sår i munnen så det är inte en anledning att låta bli..