Hejsan!
Min häst har haft feber sen i Fredags kväll.
Jag tog in honom på kvällen kl 21.00 och han började svettas tog temp 39,5 grader.
Tempa honom på natten kl 02.00 och då 38,2 grader.
Han har ätit allt sitt kraftfoder och ensilage.
Tempa honom imorse och då 39,5 grader igen, tar ut honom i hagen och han bara står och hänger.
Jag ringer distriktvetrinären och hon sa att det var ingen fara, sålänge han dricker (och det gör han i massor) så är det ingen fara.
Han skulle bara vila.
Hon sa att det händer ibland att dom får feber (jag tyckte hon var lite luddig när hon prata)
Jag har ägt hästen i 11 år och han har aldrig haft feber och vet inte då hur jag ska hantera detta.
Bör jag vara orolig??
Hur länge kan han ha feber innan jag ringer vet igen?? (frågade henne det men hon gav inget svar)
Vad ska jag göra?? någon som varit med om liknande??
Han är ej svullen någonstans eller har sår.
Tacksam för alla svar
Min häst har haft feber sen i Fredags kväll.
Jag tog in honom på kvällen kl 21.00 och han började svettas tog temp 39,5 grader.
Tempa honom på natten kl 02.00 och då 38,2 grader.
Han har ätit allt sitt kraftfoder och ensilage.
Tempa honom imorse och då 39,5 grader igen, tar ut honom i hagen och han bara står och hänger.
Jag ringer distriktvetrinären och hon sa att det var ingen fara, sålänge han dricker (och det gör han i massor) så är det ingen fara.
Han skulle bara vila.
Hon sa att det händer ibland att dom får feber (jag tyckte hon var lite luddig när hon prata)
Jag har ägt hästen i 11 år och han har aldrig haft feber och vet inte då hur jag ska hantera detta.
Bör jag vara orolig??
Hur länge kan han ha feber innan jag ringer vet igen?? (frågade henne det men hon gav inget svar)
Vad ska jag göra?? någon som varit med om liknande??
Han är ej svullen någonstans eller har sår.
Tacksam för alla svar