Feber i fem dagar

Pallas

Trådstartare
Här hemma har vi rejäl sjukstuga och jag skulle vilja ha er input.

Fyraåringen har haft en rejäl öroninflammation och äter Amoxicilin.
Jag har halsfluss (streptokocker) och äter Kåvepenin.
Maken har ont i halsen som inte vill ge med sig och nu har treåringen haft halvhög feber i fem dagar, klara tecken på ont i örat och rejält ont i halsen.

Min man ringde VC för att få komma och ta halsprov på sig och treåringen, men vägrades. Jag tycker det är lite dåligt, när två av fyra i familjen har streptokocker med symptom. Det enda svar han fick var att "80% av alla människor har streptokocker latent". Javisst, men när det ger syptom, ska man bara skita i det då? Jag tycker det vore vettigt att iaf testa maken och treåringen för att utesluta aktiva streptokocker, men jag kanske har fel? Vad har ni fått för rekommendationer från sjukvården i såna här situationer?

Saken är den att jag är dödligt rädd för streptokocker, då jag får enorma besvär med lederna vid infektion, eftersom jag blev vägrad vård för halsfluss för många år sedan och därmed gick för länge med infektionen.
 
Sv: Feber i fem dagar

Här hade vi varit sjuka allihopa i perioder, nån hade ont i örat en annan hade ont i halsen och en tredje hade haft feber länge. Ringde VC och sa att vi ville komma in hela familjen och kolla upp oss. Inga problem!
Jag fick penicillin efter en hög sänka, lilltjejen fick penicillin för öroninflammation, lillkillen och maken togs det halsprov på med det visade inget. Så vi hade inga problem med att få en tid.

Låter konstigt att 3-åringen inte åtminstone kunde få komma och ta en sänka! Sen kan ju maken bara halka med in på en bananskal :angel: Min make gjorde det, han klagade på halsont när vi väl var inne hos läkaren och det ord. halsprov, det "jobbiga" var väl att det blev lite administrativt eftersom maken inte betalat innan, utan fick göra det efteråt , men det löste sig.

Jag tycker du ska ringa igen och KRÄVA att ni ska få komma!

Lycka till!!
 
Sv: Feber i fem dagar

Ja, jag tycker också det är konstigt att de inte fick komma för provtagning.

Det lutar åt att vi får ringa i morgon bitti igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp