Favoritfärg

Det är ju inte bara färgen tycker jag, utan även symmetrin.

Min svartpadda med vit bläs och mage, samt ett svart öra och ansiktshalva respektive ett rödbrunt öra och ansiktshalva tycker jag är helt strålande vacker...

Gillar choklad, antingen helfärg eller tabby - eller för allt del svart med vita tassar/näsa/mage.

Det finns egentligen ingen färg som jag tycker är direkt ful, men såklart hajar jag till lite extra på vissa katter just pga färg/teckning. Helvit är tjusigt - det går jag lite smått och snokar efter, om någon känner till en seriös uppfödare som satsar på vita britter... För att matcha mina två nuvarande. ;P

Jag har en vit britt från en seriös uppfödare som har planerade kullar framöver. Kan PM:a om du vill ha deras hemsida.

Jag har också sagt att om jag skaffar mig en ragdoll till/igen så vill jag gärna att den ska vara brunmaskad (ev. choklad), för att uppfylla en liten barndomsdröm :D
I slutet av augusti/början av september föds det en kull hemma hos mig förhoppningsvis där det finns möjlighet till brun och blå mitted och bicolor. Det börjar väl bli dags för ett småsyskon till Alice ;)?

I slutet av augusti/början av september föds det en kull hemma hos mig förhoppningsvis där det finns möjlighet till brun och blå mitted och bicolor. Det börjar väl bli dags för ett småsyskon till Alice ;)?
Oh :o:love:
Tyvärr så bor jag hos mina föräldrar just nu och även om de gillar Alice så tror jag inte att de skulle acceptera en katt till :(;)

Oh :o:love:
Tyvärr så bor jag hos mina föräldrar just nu och även om de gillar Alice så tror jag inte att de skulle acceptera en katt till :(;)
Ska visa extra mycket bilder som du kan trycka upp i ansiktet på dina föräldrar :). Jag lyckades övertala min sambo med argumentet "det är mycket bättre att ha två katter för då har de varandra"... Sen när du skulle ha en tredje "men det är ju inte jobbigare att ha tre katter än två". Frågan är vad jag ska säga angående en fjärde. Vill ju gärna behålla en från Lumis kommande kull då det är lite av en drömparning för mig :).

(Ursäkta för off topic) :O

Ska visa extra mycket bilder som du kan trycka upp i ansiktet på dina föräldrar :). Jag lyckades övertala min sambo med argumentet "det är mycket bättre att ha två katter för då har de varandra"... Sen när du skulle ha en tredje "men det är ju inte jobbigare att ha tre katter än två". Frågan är vad jag ska säga angående en fjärde. Vill ju gärna behålla en från Lumis kommande kull då det är lite av en drömparning för mig :).

"men nu när vi har *(3+Lumis ungar)* katter så kommer det ju kännas som rena lugnet om sisådär 12 veckor även om vi behåller en av ungarna" ;)

Enkelt: "Men det är ju Lumis barn!" *darr på stämman* :up: :D

Väldigt bra förslag både @athena_arabians och @cili :laugh:. Det gäller nog att se till att han går med på det tidigt... när bebisarna fortfarande är små och söta och inte är så vilda som de kan vara där framåt 10-12 veckor :). Då är de ju rena terrorister!

Väldigt bra förslag både @athena_arabians och @cili :laugh:. Det gäller nog att se till att han går med på det tidigt... när bebisarna fortfarande är små och söta och inte är så vilda som de kan vara där framåt 10-12 veckor :). Då är de ju rena terrorister!
Då kanske "Vilken tycker du att vi ska behålla?" funkar bra. Han får en valmöjlighet, men att det blir en fjärde katt är redan spikat ;)

Blå :p

111022-25.jpg

Många maskade varianter får mig på fall också, en bra lilamaskad siames är ju helt fantastiskt. Eller en fawnsilver somali. Eller skogisarnas amberfärger...

Annars tycker jag det beror mycket på ras och päls. Semilånghåriga blåsilverpaddor är supervackert, men korthåriga paddor lockar mig inte så mycket. (Och få katter har en så vacker blå som en riktigt bra korat!)

Jag tycker att viltfärgade är *snyggast*
Sen gillar jag alla mönstrade varianter väldigt mkt just för att de blir så fina i ansiktet med sina eyeliners och nosspegelns färg

I slutet av augusti/början av september föds det en kull hemma hos mig förhoppningsvis där det finns möjlighet till brun och blå mitted och bicolor.
Åh gud! det är absolut förbjudet att visa bilder på bruna bicolor raggisar, framför allt om det är det "perfekta" V:t också (så som jag gillar det iaf) :angel:

Åh gud! det är absolut förbjudet att visa bilder på bruna bicolor raggisar, framför allt om det är det "perfekta" V:t också (så som jag gillar det iaf) :angel:
Jag har visat lite för lite bilder på min Sally på sistone. Brun bicolor med perfekt V ;). Är ju inte helt fel med dessa i miniformat. Vi får väl se vad som tittar ut. Har en plan att jag ska bomba er med bilder så ni inte kan stå emot :devil:

Jag har visat lite för lite bilder på min Sally på sistone. Brun bicolor med perfekt V ;). Är ju inte helt fel med dessa i miniformat. Vi får väl se vad som tittar ut. Har en plan att jag ska bomba er med bilder så ni inte kan stå emot :devil:
Det borde finnas en funktion så att man kan blockera vissa trådar under en begränsad period :angel: Jag är så kattungesjuk så det är inte sant och inte lär det bli bättre av att se små raggisar, men beroende på hur min allergi är i framtiden när jag inte har hundarna längre så kanske det kan bli en raggis igen. Man kan ju alltid ha två raser :angel:

Hehe, det skulle vara något men nä tyvärr, ragdoll är en ras som hårar lite väl mycket tycker mina föräldrar och så funderar mamma på att skaffa hund när hon går i pension :eek: och hon sa tydligt flera gånger att det var faktiskt skönt utan katt förut, även om hon tycker om Alice :p

Och jaa, även om jag älskar ragdollens silkeslena päls :love: så är jag lite sugen på en med mera enklare päls nästa gång :o

Typ ... en britt kanske :angel::D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 019
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar