Favoritdoft?

Enya

Trådstartare
Sniffade lite extra på stearinljuset innan jag satte det i staken. Jag älskar doften a v stearinljus, det ska vara den "riktiga", inte de billigare varianterna som inget luktar ens. Tyvärr är jag rätt snål så det blir oftast de billigare. Ångrar mig vare år! I år köpte jag några billiga som dock luktade stearin, men jag insåg att de inte alls luktar så mycket som jag trodde, så jag hittade i stället ett annat som luktar så där ljuvligt! :) Under juletiderna är min favoritdoft stearinljus och glögg :)
Vad är er?

På sommaren gillar jag doften det blir av lätt sommarregn mot solvärmd asfalt! Det luktar också gott när man klippt gräset, men det är så sällan jag upplever det då jag inte har ti...lust att dejta gräsklipparen så ofta.
Vad är er?

På vintern, ute när det är riktigt kallt finns det en doft likt någon kemikalie, nästan som på fotografier förr. Är det bara jag som känner den? :o

Mamma har alltid skakat på huvudet åt mig när jag luktat på något och rent allmänt pratat om dofter. Men att ha näsan med sig är inte alls fel ju, för visst luktar tex en alldeles ny bok jättegott?!:D Och tänk att få borra ner näsan i en kudde som luktar nytvättad och gott av sköljmedlet!

Sv: Favoritdoft?

Havsbris, regnvåt asfalt, nytjärad brygga, nyrökt plattfisk (annan nyrökt fisk luktar fan), och bensin. Det är mina favoriter som jag skulle vilja ha i en bukett på bordet! ;)

Nu i juletider tycker jag om doften av hyacint, glögg och gran (vi måste tyvärr ha plastgran pga allergi, men jag minns grandoften från barndomens jular.)

På vintern är det exakt samma doft som du skriver om. Det luktar KALLT på nåt vis, underbar doft. Och när nån eldar...

På sommaren är det skogen som luktar gott, alla blommor och nyklippt gräs.

På våren är det syrénens och liljekonvaljernas dofter som är härliga.

När det gäller övriga dofter så är jag svag för müsk.....

:)

Havsbris, regnvåt asfalt, nytjärad brygga, nyrökt plattfisk (annan nyrökt fisk luktar fan), och bensin. Det är mina favoriter som jag skulle vilja ha i en bukett på bordet! ;)

Jag vet tyvärr inte hur nytjärad brygga, rökt plattfisk eller andra rökta fiskar luktar så de kan jag inte svara för, men bensin?? :D

Det påminner mig om pappas doft- verkstad! :love:

Jag har lite svårt för blomdofter faktiskt, som hyacint och den där på a, har glömt namnet tyvärr. Jag tål inte lökblommor. Annars är det ju vanligt det här året med blommor som luktar skarpt.

Men annars är gran en doft jag har glömt!

Jag skulle lätt kunna bli en fullblods-bensinsniffare om jag inte visste bättre.
Jag älskar att tanka bilen :love:, så länge jag inte tittar på beloppet :arghh:...

Här är det mamma som tankar och jag som betalar! :D Tänk om det varit så för dig också, du tankar och nån annan betalar :D

I juletid är det glögg,nyutblåst ljuslukt,tändstickssvavel,hyacinter,gran och apelsiner.
Annars gillar jag regndoft,nyklippt gräsmatta,alla doftblommor och nytorkat hö.

Hö och bensin.
Är naturligtvis dock allergisk mot hö, och håller mig även från att sniffa på bensin av, tja, uppenbara skäl.

Ros, pion, doften av skog, tång, samt mina hundars doft omkring huvudet (de luktar en blandning mellan syrén och söt kola).

kl

Hav! Sommarregn på asfalt. Sommargräs. Lösgodis (när jag är riktigt sugen) :o.

Den bästa jag kan komma på just nu är min ena hund. Han luktar så underbart hundigt gott. Inte äcklig eller blöt hund, bara mysigt. Han brukar ligga framför mig i sängen när sambon är borta halva veckorna, och då brukar jag burra in näsan i honom och somna.

Det är inte fy skam att sniffa på hästarna heller :)

Ros, pion, doften av skog, tång, samt mina hundars doft omkring huvudet (de luktar en blandning mellan syrén och söt kola).

Min ena hund luktar också gott på huvudet, lite parfymlikt, kan inte säga hur det luktar, bara GOTT :D Jag sniffar på henne ofta :D

Solvarm häst, nybakta lussekatter, när Karlstad luktar lagom mycket rostat kaffe på morgonen, hundarnas gosdoft, Dolce & Gabbana 3 L'imperatrice, biosalong, pion.

kl

Hav! Sommarregn på asfalt. Sommargräs. Lösgodis (när jag är riktigt sugen) :o.

Den bästa jag kan komma på just nu är min ena hund. Han luktar så underbart hundigt gott. Inte äcklig eller blöt hund, bara mysigt. Han brukar ligga framför mig i sängen när sambon är borta halva veckorna, och då brukar jag burra in näsan i honom och somna.

Det är inte fy skam att sniffa på hästarna heller :)

Jag tycker inte heller att hundar luktar illa, förutom när de är blöta då. Men annars gillar jag hundlukten. Mina luktar rena trots att de är 7 år gamla och inte har badat sedan valptiden. Hundar behöver normalt sätt inte bada.

Naturen efter ett sommarregn. Vedeldning. Trä. Och så något udda: Sopor inne i stan en mycket tidig sommarmorgon!

Lukten av ozon kanske du pratar om :-)? Känns oftast på högsommardagar.

Jag älskar lukten av snö, lukten av vårblida (när snön börjar smälta), tallskog en torr sommardag, sötvattenssjö, fuktig trä, solad hud...

Jag är också en doftmänniska :-).

Jag gillar de flesta dofter utan bajs, gammal lök och stalosan ;-).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka