Favorit i repris - årets säsong

PrinceFair

Trådstartare
Nu när säsongen är slut blir det ju lite dött här på forumet, så jag tänkte att vi kunde göra som förra året och diskutera de tävlingar vi varit på - bästa arrangemang, svåraste terrängbana, trevligast funktionärer osv :)
Så skriv på så mycket ni kan så det blir lite liv här :bump: Och skriv gärna vilken klass ni red och motivera varför ni tycker som ni gör.

Sv: Favorit i repris - årets säsong

Jaaa vad roligt..... för er :angel: Jag var och tittade på terrängen på SM , det var allt jag såg i terrängväg i år och så var jag och tränade i Hermanstorp ett par gånger :rofl:

Annars tycker jag nog att Falkenberg alltid har en av dom absolut bästa tävlingarna.

Några kommentarer från oss:

Udden
blöt tillställning, valde att inte starta terrängen

Gärds
+ höstens terräng blev tillspetsad = bra!

Strömsholm Hanna red *,
+ kul med jippot, banan ok, lyx med shuttleservice, fina duschar, "fin dressyrbana"
- oorgsaniserat, kortad bana pga vädret, långa avstånd, hoppbanans underlag uselt,

Falkenberg Hanna red * 15:e plac
+ bra terrängbana, bra dressyrbanor, bra hoppbana, bra nära uppstallning ( nåja att boxdörrarna är så små att Vincent stegade ut :angel: ), nära parkering, bra läge, bra duschar
- infon innan, infon på plats- ingen visste något.., :smirk:

Halmstad /SM Hanna red **, 4:a
+ Plönninge är en trevlig plats, terrängen "stor och fin", stora, fina boxar, bra info, bra duschar
- avstånden d/h - terr är jobbigt, avstånd även inom Plönninge,

Valla Hanna red **, (nöjd trots r-missen)
+ fin terrängbana, bra dressyr/hopp, bra läge,
- avstånden uppstallning - tävlingsplats

Trossnäs Hanna red *, bra res
+ trevlig tävlingsplats, härlig skogsslinga, bra info för det mesta,
- för "enkel" hinderpark i terrängen, både hindermässigt och tekniskt,
avstånden usla uppstallning-t-plats, inga duschar, usel info i vissa fall

Övedskloster Hanna red **, fullföljde med j-bra res
+ stor fin terrängbana, fin omgivning, bra uppstallning/info,nära till allt, bra duschar,
- fortfarande mkt oorganiserat,

YES! Vad kul!:bump: Håller med om att vi måste sparka liv i vårt forum.
Jag var på följande tävlingar:
Halmstad:
Debutant klass, kanonbra hopp och dressyrbana trots hällregn. MYCKET trevliga människor i sekretariatet och en toppen debutant terräng som såg lätt ut vid första anblicken men jisses vilket utslag den gav! Enda negativa var att man möttes vid det öppna diket och med en orutinerad häst så blev påföljden att han tittade så på hästen han mötte att han glömde att hoppa....men jag slog mig inte alls när jag ramlade av...:angel:

Mariestad:
Alltid lika trevligt i grannkommunen! Bra dressyr men hoppbanan var hal efter allt regn. Terrängen skrämde vettet ur mig vid första anblicken!:eek: Dels var det ju enormt dåligt underlag efter regnet och sen att ha VATTENFYLLT dike, järnvägsövergång och dubbla vatten hinder i en debutantklass tyckte jag var VÄL hårt. ( Bara hälften av klassen gick runt banan så min första reaktion var nog inte helt fel..Min lille buse knallade runt men mer var det inte...

Vinslöv:

Alltså, jag säger bara det, vilket ställe!!!!:bump: :bump: Kanontrevliga människor på en jättefin anläggning med toppen hinder!
Det enda negativa var framridningen till dressyren som gjordes i en lerpöl...(mina vita ridbyxor har aldrig blivit lika vita som innan...:( ) Absolut roligaste terrängen jag ridit på många år med fina sträckor och bra anridning. :bow: :bow: :bow: Lille busen nollade både i hoppningen och terrängen och jag trallade alla de 26 milen hem...:banana:

Jaaa vad roligt..... för er :angel: Jag var och tittade på terrängen på SM , det var allt jag såg i terrängväg i år och så var jag och tränade i Hermanstorp ett par gånger :rofl:

Annars tycker jag nog att Falkenberg alltid har en av dom absolut bästa tävlingarna.

Öhhh? Skadad häst eller ryttare? Varför har du inte tävlat i år? Har totalt missat det om du skrivit det i tidigare inlägg, jag började hänga på buke i somras...

Öhhh? Skadad häst eller ryttare? Varför har du inte tävlat i år? Har totalt missat det om du skrivit det i tidigare inlägg, jag började hänga på buke i somras...

Äh hon är aldrig skadad det är det andra som blir, hon har bara fegat ur :devil:

>fio ;)

Äh hon är aldrig skadad det är det andra som blir, hon har bara fegat ur :devil:

>fio ;)

Ja det var egentligen jag som såg till att nästan varenda tävling blev inställd för att jag skulle slippa vara med och tävla. Dyrt som fan blev det oxå :angel:

Nej varken det ena eller det andra, bästa hästen var utlånad som dressyrhäst i år av ekonomiska skäl för min del och den andra , ja alla tävlingar jag var anmäld till så vart dom inställda :crazy:

Säsongen här vart spojlerad av skada. Hon var anmäld till Gärds men fick strykas. Fast nu har hon börjat att skrittas så vi får se nästa år vad som händer. Har ett tag på mig att övertala sonen att hon inte skall bli hopphäst.

roligt med lite liv här :) skriv mer!

för egen del var jag på:

Udden enstjärnig
Underbar tävlingsplats och jättebra arrangemang, tyvärr blev hela tävlingen lite väl dränkt av det ihärdiga regnandet. Terrängbanan nedkortad pga underlaget, så det blev som en * light typ. Så tyvärr inget toppbetyg för vårens tävling även om Udden annars är en av mina absoluta favoriter bland svenska tävlingar.
Men en stor :bow: till alla tappra funktionärer! Och smart lösning att inte ha fasta starttider i terrängen när så många strök sig :)

Mantorp enstjärnig
Välarrangerad tävling. Bra dressyrbanor men rörig framridning (inte lätt iofs med så många klasser). Terrängbanan fin och sjysstare bansträckning än tidigare år, tyvärr lite väl snäll tekniskt, ffa vattenhindret var alldeles för enkelt tycker jag (väldigt små kulvertar, en före och en efter vattnet). Funktionärerna har koll och det är bra koll på banvisningar etc.

Gärds vårtävling, enstjärnig
Fin tävlingsplats, tyvärr regn, väldigt laddad häst och en alldeles för enkel och tråkig terrängbana. Var första gången vi var där åxå, så jag tror att jag pga denna tävling har fått ett lite felaktigt intryck av Gärds. Hoppas på bättre nästa gång :) (vilket jag förstår att redan hösttävlingen var - bra)

Strömsholm - debut **
Väldigt oorganiserad tävling, kändes som om vi fälttävlansmänniskor bara fick vara där på undantag sas.
Riktigt roligt att man fick rida dressyren på fina GP-banan :). Mindre rolig var hoppebanan som mer än ngt annat liknade en plöjd leråker, särskilt då jag red - 80 hästar hade redan trampat där då. Tyckte synd om unghästarna som skulle gå 135 där efter oss....
Terrängen var ok, men inte mer. Ngt hinder blev struket pga dåligt underlag, och tempot sänktes (vilket jag inte förstod vitsen med). Stora rejäla hinder, tyvärr inte spec tekniskt svårt. Kort bana. Men helt ok att debutera på, man blev inte avskräckt direkt.
Allmänt ganska rörig tävling, felaktiga startlistor osv gick ut flera gånger och uppstallningen var riktigt kass - trånga mörka tält, mitt ute på en ridbana i stekande sol :crazy:
Och sen blir man lite halvgalen på de lååånga avstånden till allt åxå. men roligt att få vara på en stor tävling och kunna gå och kika lite på hoppning och dressyr åxå :)

Ypäjä, Finland. CIC* Nordiska mästerskapen
Grymt fin tävling :bow:
Helt fantastisk tävlingsplats, på alla sätt. Jättebra info, uppstallning i nybyggt riktigt ljust och luftigt stall. Obegränsat med spån + hö fanns och ingick i startavgiften. Tillgång till dressyrbanor och ridhus (tror jag, var aldrig där) för träning.
Jättefina tävlingsbanor, spec hoppbanan som bara var :love:
Terrängbana var fin och ganska lagom utslagsgivande, väldigt trevlig att rida, bra rytm i och välbyggda hinder.
Och väldigt väldigt flotta prisutdelningar (3 st :) åkte ju därifrån med guld+brons+4:e plac). Det enda jag kan klaga på är att det var så satans varmt i rummet där presskonferensen efteråt var.
Och att tanten i glasskiosken inte begrep ett ord på ngt annat språk än finska.....svårt att få rätt glass då :p

Falkenberg CCI*
Jättebra tävlingsplats, fina tävlingsbanor - grymt fin terrängbana med underbart underlag. Fin uppstallning åxå, väldigt nära till resten av tävlingen.
Ok info, dock var det vissa oklarheter kring terrängbanan och ffa dess inrepning.

Valla CNC*
Rätt välarrangerad och fin tävling, fick lite mer känsla av stortävling här med tydligt sponsrade hinder osv.
Helt ok dressyrbana och hoppbana, kunde ha varit lite tydligare skyltning bara så jag hittade till (och från :o) dressyren.
Terrängbanan var väldigt fin hindermässigt, underlaget ngt hårt. Svår för att vara *, spec vattnet, men det passade ju mig och min häst utmärkt :)
Miss av arrangören att göra för långa banor + för stora hinder så att flera hinder fick tas bort. Annars trevligt, synd att inte fler kom till ryttar"festen" (som blev en ganska stillsam men nice middag).

Vi fortsätter..

Aalborg ** avbr hopp
Hopp och dressyr samlat, trånga trista tältstall, dåligt med halm/spån, terräng långt iväg. Fin, kuperad bana.. som Hanna inte red eftersom Vincent blev dålig

Bad Segeberg * 8:e plac
- terrängen är en bra bit iväg
+ det mesta. tyskarna kan...

Torn deb (både Mini och Dumle)
+ ? jo allt samlat! ny hoppbana
- trångt, urtrist bana, dressyr inne,

Styringe deb (Dumle)
+ bra ordnat, enke men mysig terrängbana
- återigen avstånd..

Skurup deb och lätt, Rioja och Dumle
+ ganska samlat
- hoppbanan är inte så kul, dressyrbanan var sank, terrängen hyfsad

Vinslöv deb och lätt, Mini och Dumle (Hanna trillade av på nästsista hindret ..)
+ allt samlat! helt underbart :angel:
- rörigt spec i resultatet, ÖD inte så supertrevlig :o , VÅTT

Ååå man kan alltid ge sig fan på att Lena är där som ett skott så fort det trackas på mig, om hon så inte ens har loggat in på buke på 2 år.....

20 minuter tog det :angel:
Ja, det fattar du väl? :devil:

Jag var på följande tävlingar:

Gärds vårtävling, enstjärnig
+ Allt på samma ställe, bra hopp och dressyr banor, bra med en lätt bana att debutera på:smirk:
- Jobbigt att man måste fixa uppstallning själv

Sarpsborg (norge) Enstjärnig
+ Fin terräng med många hinder och sand underlag, rolig hoppbana, bra uppstallning, allt på samma ställe, hjälpsamma människor, bra med duschar.
-Mycket knott och mygg, dålig framridning till terrängen, dålig mat..

Trollhättan ensjärnig -avstod från terrängen
+Inte mycket, skulle väl vara dressyrbanan då inne i det stora ljusa ridhuset. Och en fin hinderpark
- Terrängbanan , känns alldeles föråldrad, underlaget katastrof, jobbig väg till terrängbanan, dåligt underlag på hoppbanan, rörigt, felaktiga resultatlistor mm

Lier horseshow Drammen (norge)
+ Fantastisk anläggning, roligt med alla andra grenar samtidigt, allt på samma ställe, bra uppstallning, superfin terrängbana, den roligaste jag ridit hitills, kul att avsluta banan inne på den stora arenan, bra mat, bra prispengar

- Eftersom fälttävlan bara var en liten del i arrangemanget, var det lite svårt att få reda på saker, alla funktionärer var inte insatta i fälttävlansbiten.

Falkenberg cci*
+ Supermysigt ställe, fina banor, proffsigt arrangerat, roligt med en duktig speaker under terrängen.
- Som någon sagt tidigare, lite oklart hur bansträckningen egentligen var i terrängen.

Valla ** avbruten tävling pga sjukhäst
+ Allt samlat, okej hoppbana, kul med priser för tex bästa dressyr, bästa terräng
- Uppstallningen, flera mil bort, rörigt med terrängbanan, och starttiderna

Öveds CIC*
+ Fin miljö, fin terrängbana, trevligt med frukost
- rörig framridning, 4-åringarnas hopp+terräng gick precis brevid, dåligt med toaletter, dåligt med mat speciellt på fredagen

Gärds hösttävling *
var ungefär som i våras men svårare terrängbana= positivt

Här kommer mitt :)

Skurup Red Lätt och debutant
+ Fin terrängbana
- Dålig hoppbana, långt till både terräng och hoppning

Enköping Red CNC*
+ Allt var jätte bra, nära till terrängen som var jättefin. Bra uppstallning fin dressyrbana och bra bo möjligheter. Hit kommer jag att åka fler gånger :bow:
- Kan faktiskt inte hitta något, möjligen tidtagningen i hoppningen då.

Trossnäs Red CNC*
+ Tja inte så mycket faktiskt men väldigt vacker natur fina hinder dock lite för lätt.
- Dåligt att det inte fanns duchar etc till de som bodde på platsen. Alldeles för långt från uppstallning till dressyr och hoppning. Men å andra sidan så hade vädret varit bättre så hade man säkert haft en annan uppfattning.

Styringe stall Red Debutant
+ Bra dressyr och hoppning. Jättetrevlig terrängbana.
- Lååångt till terrängen

Torn Red debutant
+ Allt samlat
- Trång hoppbana, dressyr inomhus.

Övedskloster Red CIC*
+ Allt är verkligen fint. Bra frukost :d
- Fortfarande lite för rörigt i sekreteriatet.

Aalborg Red CIC*
+ Tyckte det var väldigt fin tävlingsplats, bra underlag på dressyren och stor fin framridning. Terrängen var fint byggd i fin natur.
- Alldeles för långt till terrängen. Lite för många hinder i nedförsbacke 7 kombinationer på rak :crazy:

Vinslöv Red Lätt
+ Tycker att det är en jättebra tävlingsplats med allt samlat och fina banor både för dressyren, hoppningen och terrängen
- Tja jag vet faktiskt inte. Möjligen är framridningen till terrängen lite liten

Övedskloster Red CIC*
+ Allt är verkligen fint. Bra frukost
- Fortfarande lite för rörigt i sekreteriatet.

Jättebra stallkontor!
Det skulle fler ta efter. Trevlig personal och "alltid" på plats.

Bra när det är avstånd till sekretariatet fr uppstallning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 911
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 277
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 941
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka