Favorit Hundnamn

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Spenna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 18 802
Sv: Favorit Hundnamn

Vet en Ridgeback som heter Aslan (efter lejonet i Narnia), det tycker jag är såååå fint!

Min ena tjej heter Laika, det gillar jag såklart oxå :)

Min lill-kille heter Kenzo. (:

Annars tror jag att jag skulle vilja ha antingen en tik som heter November eller en han-hund som heter Texaz Eller Diezel. :D

Min nästa hund ska heta Tård

Annars gilllar jag Malte, Melker, Maja, Dagny, Doris, Krut, Kaliber

På en Akita som är lite tuffare så tycker jag Jack skulle kunna passa :) Snott efter farfars boxer. Andra namn som dyker upp är Akilles, Nitro och Mick.

Lycka till med lilla bäbben :love:

Tack! ska bli så kul att få hem sötnosen. :love:

Jag vill nog ha ett ganska "gulligt" namn och gärna något med dubbelbetydelse, gillar tiknamn som Häxa, Vilja, Bråka, Vittra, Ilska osv men vad finns det för namn till hanar i den stilen??

Jag gillar också sådana namn, men som du säger är det betydligt svårare att matcha det med hanar :crazy:

Kaxe, Tjabo, Tuff, Vilder, Vilden men Attilla var väl någon sorts hövding eller krigare som härjade och var stentuff. Lär ha sett ut som en orkan dragit fram där han varit ;)

Själva så blir et en liten svart mellanpudel till hösten. En sådan löjlig liten sak måste ju ha ett löjligt namn. Gärna tips tillbaka. Det ska vara en hanne och det enda vi hitills kommit på är Frasse. Harry snodde grannen för oss :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 740
Senast: Nota
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
707
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka