Favorit frukost

Monifa

Trådstartare
Behöver lite inspiration, kanske finns nån annan frulle där ute som jag skulle kunna ta till mig :D Ätit samma i flera år.

Såååå vad äter du till frukost en vanlig vardag?
Vad äter du till frukost när du ska lyxa till det?


Dagar jag jobbar äter jag två frukostar (en vid 3 och en vid 9). Första är alltid havregrynsgröt antingen som jag gör dagen innan i en burk (overnight oats) med säkerligen ohälsosamma mängder chiafrön och linfrön, banan/kiwi och sojamjölk eller så gör jag vanlig hederlig mikrogröt.

Frukost nummer två är nån egen variant av scones (ursprungsreceptet är scones men har plockat ner det till nån fattiglapps variant bestående av vetemjöl, bakpulver, vatten, salt och linfrö) och ägg.

Kaffe till båda :p
 
Sv: Favorit frukost

Jag äter havregrynsgröt eller "tysk musli". Den senare består av fiberhavregryn som jag sväller i apelsinjuice över natten, tillsammans med valnötter som jag bryter i mindre bitar. På morgonen blandar jag i kvarg samt valfria tillbehör. Helst tärnat äpple och mer nötter samt torkade tranbär :d

Till detta brukar jag äta två mackor och gärna ett glas juice.
 
Sv: Favorit frukost

Jag äter havregrynsgröt, havregrynsgröt och ännu mer havregrynsgröt :p har nyligen också upptäckt "havre och frukt - gröt", en frp Havregryn som också innehåller torkad frukt. Så nu är jag lite wild and crazy på morgonen :D till gröten har jag helst äppelmos och mjölk (för tillfället havremjölk).

Men igår slank det faktiskt ned två knäckemackor med kokt ägg och lite majonnäs :D
 
Sv: Favorit frukost

Jag snöar alltid in på en frukost och äter det sen varje dag i flera veckor. :p
Just nu har det varit havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk.

Kvarg med funlight & bär är också en vanlig frulle, likaså knäckebröd med makrill och ett kokt ägg till.

Lyxar jag till det så äter jag gärna frallor i mängder eller scones. :D
 
Sv: Favorit frukost

Min mage är ganska ilsken av sig på morgonen och jag kan oftast bara äta väldigt lätt till frukost, men nu har jag en frukost som alltid fungerar:
Smoothie på banan, jordnötter och havremjölk med chokladsmak.
 
Sv: Favorit frukost

Just nu, senaste veckorna har det endast blivit fruktyoughurt med müsli.
Tidigare har jag varierat ganska kraftigt mellan;
Havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk
Keso med müsli
Kvarg med müsli
Filmjölk med div tillbehör

Ägg hade jag gärna ätit, dock kan jag inte koka dessa på morgonen, och kalla ägg är bara vidrigt...

Nu när jordgubbarna snart kmr blir det nog garanterat Keso med jordgubbar, banan och nötter.
 
Sv: Favorit frukost

Min favorit är knäckemackor med antingen keso + avokado + örtsalt eller med ägg + kaviar :).
 
Sv: Favorit frukost

spännande det lät! Vad är det för mängder? Lika delar eller hur ska det vara :)

knapp
Jag har bara kanel till min gröt :o och sojamjölk. Bananer brukar jag toppa med om jag har det hemma.
 
Sv: Favorit frukost

Jag äter alltid naturell yoghurt, bär och hemgjord müsli! Ibland toppar jag med banan eller annan färsk frukt.

Som lyx brukar det bli någon form av pannkakor :)
 
Sv: Favorit frukost

Mina vardagsfrukostar är tråkiga och varierar i all oändlighet, bara för att jag tröttnar så snabbt på vissa av dem...

Men mina lyxfrukostar på helgerna brukar bestå av antingen pannkakor med grädde och sylt, eller äggröra och stekt bacon med grönsaker! Till det färskpressad apelsinjuice och kaffe och kardemummamjölk :)
 
Sv: Favorit frukost

Jag har börjat med att tina lite frysta hallon och hälla fil på. Hur gott som helst. Sedan äter jag ofta ett ägg till det.

Mer avancerat än så orkar jag sällan göra :D
 
Sv: Favorit frukost

Jag snöar också in mig på samma saker och kan äta det huuur länge som helst!

* Naturell yoghurt med musli och skivad banan.
* Fibergröt med jordgubbssylt.
* 2 mackor. Ena får gärna vara mjukt men den andra ska vara knäckebröd :) Pålägg varierar mellan: Smör, ost, skinka, tonfisk eller leverpastej med saltgurka.

Kaffe till allt.

Lyxar jag till det blir det ett glas juice och massa mjukt bröd som jag någon timme senare kommer må dåligt av..men det är det värt ibland ;)
 
Sv: Favorit frukost

Steker två ägg tillsammans, så det liknar en omelett. Har sen på fetaost, går snabbt att göra och äta :)
Brukar även äta lite fil med pumpafrön, banan eller nån torkad frukt i :)
 
Sv: Favorit frukost

Jag brukar ta 1 portion havregryn, dvs 1 dl eller lite mer. Häller på juice så det blir "lagom", på morgonen ska det vara en fast massa. Så häll inte på för mycket. Kvargen tar jag kanske 1 stor sked och blandar runt, man får ju ta så det blir en sån konsistens man själv gillar. :)

Jag har inget riktigt recept, blev bjuden av två tyskor och såg när de gjorde det på kvällen. Färska dadlar åkte också i på kvällen hos dem.
 
Sv: Favorit frukost

Numera är min favvofrukost en smoothie på lättyoghurt med vaniljsmak, en banan, lite frysta hallon och fryst mango. Slurp! :d
 
Sv: Favorit frukost

Jag äter alltid 2 smörgåsar på morgonen, ibland även yoghurt och juice till det. Pålägg är oftast Philadelphiaost.
 
Sv: Favorit frukost

Två mjuka mackor med pålägg, den frukost jag är mätt längst på. Till det dricker jag vatten, är för snål för att köpa hem något annat.;)
 
Sv: Favorit frukost

Jag älskar frukost! Det är det enda jag aldrig hoppar över.

Ett tag var det gröt med linfrön, russin och nypon.
Men sen blev suget efter filmjölk för stort så nu är det alla möjliga former av köpemusli som gäller. När det är lyx på gång har jag en med choklad och y tranbär, mumma!

Och självklart kaffe. Kaffe kaffe. Zoegas med lite mjölk.
 
Sv: Favorit frukost

Äter samma både vardag och helg.. Först så mosar jag en halv banan, häller på lite psylliumfrön och chiafrön, en tsk kokosmjöl och en dl äggvita. Mosar ihop och låter svälla medan jag duschar.

Steker två "pannkakor" i kokosfett. Har på blåbär, nektarin, avocado, kokosflingor och lite krossade pecannötter. Äter tillsammans med en finncrisp m. ett kokt ägg och lite kaviar.

Kaffe om jag inte har tränat på morgonen (då äter jag koffeintabletter innan träningen och har därmed uppfyllt min koffeinkvot), grönt thé om jag inte har tränat.

Ibland byter jag ut pannkakorna mot kvarg m. frukt, bär och nötter. Mums det med!
 
Sv: Favorit frukost

Jag är glutenn & laktosintollerant så utbudet kan ibland vara knepigt. Jag är dock helt fast i laktosfri vaniljyoghurt med glutenfri musli crunch. Mums! :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp