Favorit ask

ragge

Trådstartare
Hej, undrar hur favorit asks avkommor blir? Vad han lämnar i storlek, temperament, ridbarhet, exteriört mm?

Undrar även hur cortus nedärver...

Jag har ett litet men vackert sto med kort hals. (E, guido(Voltaire)-XX), bra men tufft temperament, lite tittig...

Jag vill få upp storleken lite och ha bra hoppkapacitet.
 
Hej, undrar hur favorit asks avkommor blir? Vad han lämnar i storlek, temperament, ridbarhet, exteriört mm?

Undrar även hur cortus nedärver...

Jag har ett litet men vackert sto med kort hals. (E, guido(Voltaire)-XX), bra men tufft temperament, lite tittig...

Jag vill få upp storleken lite och ha bra hoppkapacitet.

Jag betäckte mitt sto med Favorit Ask förra året, tyvärr resorberade hon så jag har ingen egen avkomma att berätta om. Men var jag hört/sett så verkar han lämna trevliga, förnuftiga ungar, med bra exteriör och lite åt det större hållet. Hans avkommor har 3 gånger blivit bästa hoppavlade unghäst på NWB's "eliteskue". Hans stamm är ju dessutom fantastisk.... :d

Infogar et par bilder på min kompis' uppfödning efter honom, som blev årets tvååriga hoppsto i NWB 2015. Tycker hon påminner mycket om sin pappa!

R2-Grandins-Look-My-Way-300x200.jpg
%C3%85rets-to%C3%A5ring-sprang-Grandins-Look-My-Way-200x300.jpg
 
Jag har sett många fina avkommor efter Favorit Ask! De är ju fortfarande rätt unga men han verkar nedärva bra temperament, typ, storlek och kapacitet till sina avkommor.
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Funderar på att betäcka mitt sto med Favorit Ask i vår :) Han är verkligen en typ av häst som jag gillar, och jag har sett så...
Svar
6
· Visningar
1 330
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Fannybadh
·
Avel Hej, Jag har ett litet hoppsto 162cm , men som själv gått upp till 140 och systrarna går idag 145/155. Jag behöver tips om fina...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Freazer
·
Avel Fanns bara väldigt gamla trådar så jag gör en ny. Jag letar efter en bra fbl-hingst till mitt hoppstammade multitalang-sto, och har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 007
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp