Fatta galopp på rakt spår

fruxolisa

Trådstartare
Jag har en fd. travare på 13 år. hon har inte gått på banan sedan -99 så det var ett tag sedan nu. Hon fattar galopp jättefint på volt men när man kommer ut på fyrkantsspåret blir hon pigg och går upp med huvudet, när man väl fått henne i galopp och lagt till en liten halvhalt går hon jättefint, det är bara i själva fattningen som hon blir pigg.

Hur skall jag göra? :confused: vill ju kunna börja tävla och rida program med henne, då krävs det ju i vissa program att man måste fatta galopp på rakt spår.

/Lisa

Sv: Fatta galopp på rakt spår

försök få henne att fatta ur halvhalten, några få språng, bryt av och ny fattning osv. svarar hon inte för förhållningen så låt inte henne ta galopp utan upprepa. va noga med att hon inte fattar på 2 spår.

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 713
Senast: Boj
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 710
Senast: Hedinn
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31