P
Picabus
Min häst (vbl sto på 8 år)har på senaste tiden gått ner i vikt, och varit trött och matt i pälsen. Hon har alltid varit svår född, men har alltid haft blank päls och muskler, nu är hon ganska muskelfattig, trots regelbunden ridning. Hon är inte hängig, men blir lätt trött, hon har tidigare orkat hur mycket som helst. Min tränare tycker att vi ska ta blodprov och kolla om det är någon fästing sjukdom, vilka olika fästingsjukdomar finns det? Hur brukar dom yttra sig?
Hon har en uträknad foderstat som hon fungerat mycket bra på tills nu. Men det var längse sedan vi kollade hennes tänder, så jag funderar på om det kan vara så att hon inte riktigt kan tillgodogöra sig maten och därför blir trött och faller ur. men vad är bäst, att ta en veterinär eller hästtandläkare? har hört så många olika åsikter? Någon som vet någon pålitlig i sthlm området får gärna Pma
Detta blev lite luddigt, men någon som varit med om samma sak?
Tack på förhand!
Hon har en uträknad foderstat som hon fungerat mycket bra på tills nu. Men det var längse sedan vi kollade hennes tänder, så jag funderar på om det kan vara så att hon inte riktigt kan tillgodogöra sig maten och därför blir trött och faller ur. men vad är bäst, att ta en veterinär eller hästtandläkare? har hört så många olika åsikter? Någon som vet någon pålitlig i sthlm området får gärna Pma
Detta blev lite luddigt, men någon som varit med om samma sak?
Tack på förhand!