Fästingmedel

Sv: Fästingmedel

Okej. Läste nu att min ras kan reagera på halsbandet, så jag vågar inte köpa det. Får droppa med frontline istället.

Vi har äckligt mycket fästingar i år. Jag har plockat minst 30 stycken på kort tid. Brrr.

Min uppfödares hunds bror dog av scalibor. Han blev obducerad och det var ett ämne i halsbandet som tagit död på honom.

Synd, för det verkar himla smidigt.

Vissa raser är känsligare än andra. Därför bör man läsa på lite innan.
Scalibor upplever jag funkar kanon för de flesta, men visst finns det undantag.
Trist att det slutade som det gjorde för er.

*kl*

Min ESS kliade sig som en galning av Scalibor, tyvärr. Pratade med veterinärer på Ultuna som då rekommenderade Frontline istället, eftersom Expot och Scalibor har samma versamma ämne. Rädd att hon ska reagera på det med. Har tidigare bara haft örthalsband men de funkar ju inte överhuvudtaget.

Knapplån ...
Min hund har haft Scalibor på sig nu ett tag och jag har tyckt att hon verkat så himla slö men jag har ej satt det i samband med halsbandet. En kompis till mig berättade att hennes hund reagerade likadant av halsbandet så jag har tagit av det nu så får vi se om hon blir piggare. Enligt Fass så är en av biverkningarna slöhet. Någon annan som råkat ut för något likna¨nde eller har tips på vad man kan använda istället?

*kl*
Örthalsband funkar på min, men man måste byta dem betydligt oftare än förpackningen rekomenderar.

*kl*

Köpte Scalibor idag, så får se om det funkar på min hund. Örthalsbanden fungerar inte här.

Jag kör med scalibor på min golden. Han har haft det varje sommar i fyra år nu. Det fungerar super han har inte en fästing på sig, fastän det kryllar av fästingar här.
Rekomenderar detta halsband.

knapplån... Har scalibor på vår labbe men börjar känna mig tveksam när jag läste bipcksedeln, våra små barn gosar hela tiden med hunden och ligger och kramar henne, de har också en förmåga att klappa hunden (halsbandet) och sedan stoppa fingrarna i mun hur många gånger jag än säger åt dem... Så nu börjar jag undra hur mycket de får i sig och hur nyttigt det kan vara? Vill ju faktiskt inte att barnen får i sig massa skit men samtidigt så vill jag ju inte att hunden skall bli dålig... Hur gör ni andra som har småbarn?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 377
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka