Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på att (all) lök är giftig för hundar, så är det ingen hökdare att ge hunden lök, nej
Klart det är, annars hade ju inte fästingarna dött när dom drar i sig katternas blod, fördelen med vitlök är att katterna även luktar vitlök iom att dom har det i saliven där dom putsar sig så fästingarna vill inte gärna bita då. Och det enda andra som jag tycker funkar på mina katter är det man köper på apoteket för 200 spänn och droppar i nacken på dom och även det är ju gift som vara i högst 2 veckor och att då välja mellan två giftiga preparat där det ena kostar en bråkdel av vad det andra kostar så är valet ganska så enkelt. I med en klyfta vitlök i lite burkmat när man märker att det behövs så är det problemet löst.
Åter till ämnet, följer tråden med stort intresse då hunden ännu inte blivit behandlad *skämms lite*
Mvh
Möller
Jag gillar scalibor, funkar riktigt bra.
Dock värdelöst på långhårig hund, där är ExSpot bättre tycker jag.
Hemkokt jox tycker jag är mindre effektivt, samt bökigt.
Är lite misstänksam mot dessa starka halsband som säljs på apoteket då de inte borde vara så hälsosamma mot hunden. Därför har jag läst lite här och scalibor verkar ju vara popluärt. Kanske ska våga testa det så jag slipper de hemska fästingarna!
Vadå "klart det är"? Menar du att du medvetet matar dina katter med någonting som är rent giftigt för dem? För skillnaden mellan vitlök och andra fästingmedel är att det förstnämnda även är giftigt för KATTERNA, och inte bara för fästingarna. Så ska du kosta på dig ett fästingmedel till din hund, borde du absolut göra detsamma till dina katter. Frontline, brukar fungera bra t.ex. Inte sprayvarianten dock.
Frontline, tack det är så det heter det heter det jag använde innan, Frontline är också ett gift vettu. När jag behandlade mina ketter med det så var dom helt dåsiga i en två dagar efter.