Det här med fästingar är märkligt. Har en husky och han har haft några fästingar under åren jag haft honom, dock inte alls så många som andra hundar råkat ut för (hans päls är kanske för tät?), men jag använder ett medel man droppar i nacken, sedan jag började droppa två istället för en har han inte haft några fästingar som satt sig fast. Hans päls är så otroligt tät i nacken så bara genom att sära pälsen som det står kommer man inte åt huden...det mesta medlet hamnar liksom i pälsen, speciellt i början av sommaren när han inte fällt sin päls ordentligt (han fäller inte där först). Så jag började med två i början av sommaren och tar sedan en per gång. Det hade varit så mycket enklare om jag kunnat hälla det i ljumsken på honom, där är han ju rätt barhudad på ett helt annat sätt än i nacken liksom.
Nu har vi flyttat till Sörmland, fästingarnas paradis och jag har hört att folk redan har fästingar. I går tror jag han dumpade en på min arm efter att ha hoppat på mig i sängen, men jag vet inte, kan inte se när de är så små, ett litet svart djur som kröp på mig. Jag mördade det utan att veta exakt art, mer än "äckligt jävla kryp". Fästingmedel ska inhandlas nu!!!
Jag är annars inte alls speciellt brydd, går barbent i skogen osv, haft en fästing som satt sig i mitt huvud en gång men annars inte haft fästingar alls. Kanske ändras nu. Men hunden älskar skogen och att gå överallt utanför stigar så det vore synd att ta det ifrån honom ju!
Nu har vi flyttat till Sörmland, fästingarnas paradis och jag har hört att folk redan har fästingar. I går tror jag han dumpade en på min arm efter att ha hoppat på mig i sängen, men jag vet inte, kan inte se när de är så små, ett litet svart djur som kröp på mig. Jag mördade det utan att veta exakt art, mer än "äckligt jävla kryp". Fästingmedel ska inhandlas nu!!!
Jag är annars inte alls speciellt brydd, går barbent i skogen osv, haft en fästing som satt sig i mitt huvud en gång men annars inte haft fästingar alls. Kanske ändras nu. Men hunden älskar skogen och att gå överallt utanför stigar så det vore synd att ta det ifrån honom ju!