Fästinghalsband

Tigertofflan

Trådstartare
Ja, nu börjar det bli sommar här i skåneland och det känns som att fästingsesongen snart är på gång!

Jag går i funderingar på att köpa fästinghalsband till våra två stallkatter. Är det någon som har koll på vilka som är bra och håller fästingarna borta utan att vara giftiga för katten?
En av våra katter är lite yngre, vi hämtade honom i januari-februari, kan han ha fästinghalsband trots sin ålder?

Finns det någonstans man kan beställa billigare över nätet kanske? :)

Sv: Fästinghalsband

Hej,

Jag använder halsband som luktar mkt starkt av citrus till mina båda utekatter. Innan jag köpte halsbanden så kom de hem med ett par fästingar varje dag, och nu har de inga alls.

Vi hade dessa förra året också och de funkar super!!! Köpte dem i en hästbutik i Skurup. Men de bör ju finnas i de flesta djurbutiker..

Tror att det heter ört-halsband, finns både till hund och katt. Luktar som sagt mycket starkt av citrus.

Det jag sett i våra djuraffärer här ikring är detta:

biokatt_general.jpg

Bu eller bä?

Dom har jag på alla mina katter. Tycker dom funkar bra! Och skönt att det inte är giftigt. Dom kan få någon enstaka fästing ibland, men det är marginalt jmf med utan halsband. Billiga är dom också så ingen katastrof om halsbandet ramlar av.

verkar i princip vara samma som det jag har på mina katter.

Och som Centaur säger..det är billigt och ingen katastrof om man måste köpa ett till under säsongen.. Men båda min kissar har lyckats ha 1 halsband under hela säsongen.

Prova! :)

Tack för svaren!

Gick in i djuraffären här runt hörnan och de ville ha 45 spänn för ett halsband, så det är ju ingen summa man gråter över direkt. :D

Nä, det är helt överkomligt tycker jag!

Jag tror jag betalade 45 eller 48 för det som jag köpte.

Lycka till med fästingbesvären..

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 198
Senast: sthu
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka