Fästingar...

R

Rigoletto

Jag har redan börjat plocka fästingar på min hund. Efter kvällsrundan i går kröp det fyra st i pälsen på henne och tidigare på dagen tog jag två st.

Ska man behöva köpa fästinghalsband allaredan?? :confused:

Äckliga små kryp... :mad:
 
Sv: Fästingar...

Herre Gud, fästingarna har funnits i flera månader p.g.a det milda vädret. Se bara till att de kommer väck, bränn dom eller sparka dom på smalbenen.
 
Sv: Fästingar...

Ja, jag trodde nästan det, fast jag har inga sett innan förräns nu. Blir väl en mass-fästing-sommar säkerligen då.
 
Sv: Fästingar...

plockade två igår och en i början på veckan...
nu är dom här igen dom otäckingarna... :mad:
 
Sv: Fästingar...

Här har vi oxå börjat plocka fästingar..
Så vi ska införskaffa fästinghalsband i helgen, - Om det går att få tag i nu?

Tycker det är så äckligt med dom krypandes längs armen när man gosat med hunden..
 
Sv: Fästingar...

Scalibor inhandlat idag. Har tagit många fästingar på alla hundar. Så det lär nog bli en fästingsommar :mad:
 

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 532
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp