fästingar...

P

pelleprutt

Har hittat årets två första fästingar....tidigt!! och jag har hört att vitlök ska hjälpa mot de, funkar det?? någon som vet??

jag hade en på mig i morse! Hu sä äckligt, den hade bitit sig fast i låret.
Det kanske blir ett fästingår i år. :(

Jag tyckte mig märka en skillnad mellan sommaren då jag inte gav vitlök och nu. Mindre fästingar i somras, vet bara inte om det var enbart vitlöken eller kombinerat med flugsprayen RB. Ja inte vet jag, ääckliga är dom i allafall (fästingarna alltså...). :D

Jag ger vitlök till min häst av andra anledningar, men här finns inga fästingar så jag vet inte om det fungerar.

Däremot vet jag att det fungerar om man ger vitlök till hundar, fästingarna håller sig undan. Så det bör ju vara samma sak med häst, eller hur? :D

Immer

Switch funkar väl betydligt bättre. Speciellt som vitlök kan vara skadligt om man ger det över en lång tid ( artikel ).

Jag vet inte hur det är, om asiater slipper fästingar? Med tanke på att det där ingår vitlök och chili i maten.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: screen
·
Kropp & Själ Jag fick ett insektsbett (antar jag) för kanske en vecka sedan. Det har kliat som fan fram till igår och idag ser det ut såhär :crazy...
Svar
5
· Visningar
528
Senast: Lyan
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka