fästing*HJÄLP*

sandra_bure

Trådstartare
hjälp mig!!!!
min hund pillade bort en fästing på benet!! han pillar på allt.
men huvudet sitter kvar på han...
vad gör jag.?ska jag åka till veterinären med han eller???
tacksam för hjäpl!!!

Sv: fästing*HJÄLP*

Det brukar ordna sej även om huvet sitter kvar, det brukar trilla bort så småningom, ofta utan att man märker det.
Håll koll på bettet så att det inte blir jätteinflammerat bara, du kan ju tvätta av det med nåt antiseptiskt.

Det brukar ordna sej även om huvet sitter kvar, det brukar trilla bort så småningom, ofta utan att man märker det.
Håll koll på bettet så att det inte blir jätteinflammerat bara, du kan ju tvätta av det med nåt antiseptiskt.

OKEJ! TACK SÅ JÄTTEMKT!!!!!

Som annaho skriver brukar det lösa sig. Tar inte allt för lång tid innan huvudet torkar och ramlar /pillas bort utan några bekymmer. Det du ska tänka på är väl att inte försöka pilla bort det för mycket när det är "färskt", brukar bara leda till irriteradhud... :)

Går det att få bort huvudet med en pincett så är det ju alltid bra. Men låter du det sitta kvar så gör det ingenting. Det försvinner snart av sig självt.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: Josefineeee
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 960
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka