Fastighetsskötaren slog vår hund

Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid tillfället så han gick in med huvudnyckel, men vi hade informerat om att vi har hund.

Vi har kameror i lägenheten för att ha koll på hunden när vi inte är hemma. På hallkameran såg vi att fastighetsskötaren slog till vår hund när han kom in genom dörren. Vår hund är väldigt snäll och kärvänlig, hon har ingen vaktinstinkt och larmar inte ens när det ringer på dörren. Vi såg på videon att hon hade gått fram till honom med ett gosedjur i munnen som hon alltid gör när någon kommer, hon hoppade alltså inte på honom eller någonting. Då slog han henne med öppen hand över nosen. Hon blev rädd och kröp ihop.

Jag är helt ursinnig nu. Känns hemskt att min hund blev slagen i sitt eget hem där hon ska vara trygg. Jag har meddelat hyresvärden om detta som skulle prata med vederbörande, men jag tycker de ska ge honom sparken för vem vill ha en sådan person i sitt hem?

Hur kan jag ta detta vidare? Polisanmälan?
Det här är ju helt förfärligt. Hur har det gått? Vad har du fått för respons av hyresvärden, och vad har fastighetsskötaren sagt?
 
Skicka filmen till hyresvärden och informera om hur fastighetsskötaren beter sig mot djur. Din hund lär inte vara den enda som han har lappat till. En polisanmälan tror jag tyvärr inte kommer leda till något annat än ett brev om att fallet blir nedlagt.
Det är inte säkert att filmen finns till hands. Min bevaknings/husdjurskamera spelar i alla fall inte in automatiskt utan man tittar bara i realtid.
 
Blir så arg så att jag skakar när jag hör det här. Vilken vidrig människa!!! Hoppas verkligen att han mister sitt jobb. USCH!!!
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp