Fastbunden häst dog efter fem dagar

(Länstidningen i Östersund)
Östersund En man i 50-årsåldern har dömts för djurplågeri. Han lämnade sin häst fastknuten i ett träd i fem dagar och hästen trasslade in sig i repet. Hästen hittades död. Relaterat Mannen döms också, tillsammans med en annan man, för ekonomisk brottslighet. Hästen bands fast vid ett träd 19...

Läs mer...

Sv: Fastbunden häst dog efter fem dagar

hur kan Sveriges jävla djurskyddslagar vara sådär???

bind fast gubbfan i ett träd i -30 grader med en kaffetermos, i en vecka... borde väl funka?

eller slå ihjäl han med ett järnrör.....

120h samhällstjänst.

han borde ha 120h fastbunden i ett träd i -30 utan mat.... minst....

Jag hoppas verkligen detta innebär att han åtminstone blir belagd med djurförbud.

120 h samhällstjänst är ju ett löjligt straff och hängde ju delvis ihop med skattebrottet?

Mannen menar enligt domen att hästen borde ha klarat kylan med hänvisning till att hästar liksom älgar och renar har förutsättningar för att klara sträng kyla då de bildar värme när de äter

Vilken idiot, älgar och renar fryser också ihjäl om de sitter fast, sitter man fast försämras blodcirkulation och häststackarn hade ju ingen möjlighet att röra sig.
då den hade begränsad tillsyn under de dagar mannen var borta Vem såg till den under denna tid? Den personen borde bli medskyldig.

I tidningen ridsport står det att det var ett föl :eek: http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=515197 om det nu är samma mend et är det nog

folk är fanimej inte kloka någonstans :mad:

Senast ändrad:

Jo men den andra som "bara" dömdes för skattebrott fick samma straff.

Alltså fick han inget extra för djurplågeriet mer än att det står i hans papper att han är dömd för djurplågeri.

Vilken j-vla idiot. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag kom på någon med något sådant. Det kryper i mig bara jag tänker på det. :mad:

Stackars lilla häst:( får ont i hjärtat när jag läser sådant här. Hur kan människor vara så grymma:cry:

hur kan Sveriges jävla djurskyddslagar vara sådär???

bind fast gubbfan i ett träd i -30 grader med en kaffetermos, i en vecka... borde väl funka?

eller slå ihjäl han med ett järnrör.....
Skyll inte på djurskyddslagstiftningen utan på domstolarna som inte utnyttjar ens en rimlig av straffskalan.
Tack o lov ingår inte tortyr i straffskalan!
PL

Jag kan inte bestämma mig för om jag är mest förbannad på mannen som tänker med röven, eller på tingsrätten som i princip inte ger något straff för vad mannen gjort.
Även om mannen i fråga ENBART blivit dömd för djurplågeri är ju 120h sammhällstjänst ett jävla hån.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Länstidningen i Östersund) Mannen som dömts för att ha bundit fast en häst i träd och sedan lämnat hästen där tills den dog, får nu...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Koriander
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En man i 50-årsåldern har dömts för djurplågeri efter att ha lämnat ett föl fasbundet i ett träd i fem dagar. Fölet dog...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: Lillagoajag
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Travtränaren misstänks för djurplågeri - lämnade häst fastbunden i träd Travtränaren band fast sin häst i ett träd - efter...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 589
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar