Fasad Equalizer pad...

S

Stopek

eller vad man nu kallar det. En sådan som är tjockare 1 tum 1/4 vid ryggraden och 1/2 tum längst ner där ens lår ligger an. Är det någon som har en sådan? Blir det i så fall den effekt som är önskvärd att benen blir mer raka nedåt som i en bomsadel, eller är det likadant som vilken annan Equalizer pad som helst?
Hälsning Maja

Sv: Fasad Equalizer pad...

Har nu från Rudorna inköpt en sådan padd och jag har bara positivt att säga om den. Det gör en enorm skillnad. Behöver inte alls sitta så brett (som barbackaridning) och kan ha benen mer rakt ner. Hoppas att jag skall klara mina knän bättre under nästa säsong. Vinkeln utåt gjorde att jag fick ont på utsidan av knäleden. Så jag rekommenderar padden om man nu skall köpa en Equalizer pad till en bomfri sadel.
Hälsning Maja

Det var en sån jag precis fick hem.
Har inte ens tagit med den till stallet än utan den ligger hemma så jag kan titta, klämma o känna på den. Den är aldeles för fin (lila) för att användas på hästen. Den lär ju användas till hästen så småningom men just nu är den bara ny, snygg, ren och fluffig.
// Linda

Visst är det tråkigt när ens dyra Equalizer dyna blir nersolkad av hästsvett och hår sticker ur den. Jag tycker att det verkar som om svetten också förstör den. Så jag lägger inte den (med fodralet) direkt på hästen. Nu köper jag helt enkelt dynan bara (halva priset) och syr ett tunt fodral i fleece till den. Sedan lägger jag ett renskinn mot hästen. Dynan klarar sig då mycket bättre. Får nog bättre hållbarhet inbillar jag mig och håller sig renare och finare.
Hälsning Maja

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 937
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 159
Senast: cassiopeja
·
A
Hästvård Detta är ett sto på fem år, vbl travare, egen uppfödning, har alltid varit hos mig. Vi har lite problem, hoppas någon orkar läsa och...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: acrazyone
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 097
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4