Fårskinnsskydd till dressyrgjord?

T

traloppan

På någon sida på nätet hittade jag en "Mattes fråskinnsgjordsskydd" eller nått sånt. Såg smart ut, det var liksom fårskinn mot hästen o så kunde man spänna fast den runt den vanliga gjorden med två spännen eller kardborreknäppen el liknande. I så fall är ju spännen o sånt fria så man kan greja som vanligt.

Den jag har nu är en tunnel helt i lammskinn med kardborre som går att öppna men den är JÄTTEBÖKIG o ett STORT irritationsmoment!!! :devil:

Så jag undrar om någon vet var man kan köpa den här Mattes? Om ni vet fler affärer som säljer den eller någon liknande?

Min häst får lätt skav framförallt i pälsbytestider så därför ser han snart ut som ett kamoflerat får.. :smirk: Fårskinnsschabrak, lammskinnsgjord, fårskinnskindkedjetunnel (bästa jag köppt!!!) o för några dagar sedan hittade jag boots med fårskinnskant som jag blev rätt så sugen på... ;)

Sv: Fårskinnsskydd till dressyrgjord?

tror dom finns lite överallt och det finns flera märken som har dom. jag har sett på my one tex.

Okej, för jag försökte söka på Mattes på nätet men lyckades bara få fram en tysk sida som jag inte blev så mkt klokare av annat än att de hade återförsäljare i Sverige.. :confused:

Hade varit intressant att veta om det fanns flera ridsportaffärer som sålde den! :) My one? Är det en ridsportaffär?

Ring till Skara Hästsport, de har alla mattes grejer eller kan nog iallafall ta hem. Själv har jag köpt en gjord därifrån som har permanent fårskinn på insidan - supermysig! Fastd et tycker inte min häst men det är en annan historia:p Inte så fasligt dyr, gav runt en 500:a. fast då fick jag iofs en del rabatt!

Okej! Tack för tippset!! :)

En bekant till mig köpte en sådan gjord från Sharpman rätt så nyligen. Hon gav runt femhundralappen för sin. Men jag vet inte om det var så att den var på rea?

Timotej och andersen har den.. ligger på lite över 500kr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka