Färskfoder?

Jenka

Trådstartare
Jag är ute på vad som känns som omöjligt uppdrag men jag gör ett försök.

Jag letar efter ett färskfoder som inte innehåller kyckling eller nöt. Finns lite andra kriterier men dessa är de huvudsakliga. Bravo vilt går bort då det inte går att få tag i för tillfället.

Någon som har några idéer?

Sv: Färskfoder?

Jag har haft samma problem med Spike, superallergisk som fungerar bra på Bravo Vilt och sen går det inte längre att få tag i.
Våran affär tog in Bravo Lamm istället och jag var mycket skeptisk till en början eftersom han reagerar på nöt och det ibland finns korsreaktioner med lamm. Han har även kliat sig på torrfoder med lamm i. Men vi köpte dock ett paket med burgare för att testa och hör och häpna det funkade utmärkt! Han har nu ätit det i cirka 2,5 månader och jag har till och med slutat ge atopica sedan 2 månader utan att klådan kommit tillbaka. Avföringen är även hårdare än vid Bravo vilt där den ibland kunde vara lite för mjuk.

Självklart hänger inte allt på fodret men jag tycker att du kan testa ett paket Bravo Lamm, för tyvärr har jag inte hittat ett annat färskfoder med rätt ingredienser. Fisk kan ju Spike inte heller äta, hur ser det ut för Sigge? För finns det inte ett VoH-foder med bara lax?

Jag letar efter ett färskfoder som inte innehåller kyckling eller nöt. Finns lite andra kriterier men dessa är de huvudsakliga. Bravo vilt går bort då det inte går att få tag i för tillfället.

Varför går inte Bravo Vilt att få tag i ?
Köpte nämligen själv just den idag.

Djuraffären har haft problem med leverans av Bravo Vilt från försäljaren då de inte haft tillräckligt med älg/hjort att göra fodret på. I alla fall vad de sa till oss. De får då automatiskt Lamm istället.

Klass fisk?
http://www.klassfoder.se/

Djuraffären har haft problem med leverans av Bravo Vilt från försäljaren då de inte haft tillräckligt med älg/hjort att göra fodret på. I alla fall vad de sa till oss. De får då automatiskt Lamm istället.

Ah okej, då kanske min återförsäljare hade kvar då.

men varför inte prova lamm - det är ju varken nöt eller kyckling och räknas som det mest skonsamma när det gäller allergiska hundar.

Egentligen brukar de flesta foderallergiker vara allergiska mot lamm men jag var också förundrad att min fungerar utmärkt på Bravo Lamm så i detta fall kan jag faktiskt rekommendera det vidare :)

Bravo vilt går nog även bort eftersom den innehåller oxvom. Bravos lammfoder tycks dock vara helt fritt från nöt.

Nordic har haft lamm (jag har nämligen själv tillverkat den), tydligen inte nu längre :(
Dom har två produkter med lax, en är bara ren, mald lax! Den andra är med vom.

Tycker att du allvarligt bör fundera på BARF det måste vara den enklaste och säkraste lösningen.

Fast den med bara lax är inget helfoder, utan just bara lax. Lax (och annat som inte är nötkött och kyckling) vet nog ts var hon ska få tag på. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
3 303
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18