Färskfoder valp

Annat

Trådstartare
Hej!

Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o

Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre - men nu var det ju inte det som var viktigt.

Jag har letat runt på olika färskfoder nu för valpar och de flesta märken ligger väldigt högt i kalcium/fosfor balansen när man räknar om till torrsubstans. Vissa märken påstår det inte spelar någon roll för man skall inte räkna om, men jag tycker ändå de ligger för högt.

Någon som sitter på ett tips på bra färskfoder för valpar? Jag kommer inte att ge hela givan färskfoder utan det kommer kombineras med annat, så de väger ju med in.

Jag ger färskfoder till mina som unghund och vuxen men vågar inte riktigt ge det fullt ut när de är valpar pga kvoten. Så jag blandar från typ 5 månader och håller mig på max 50% färskfoder tills de är runt 9 månader.

Jag ger färskfoder till mina som unghund och vuxen men vågar inte riktigt ge det fullt ut när de är valpar pga kvoten. Så jag blandar från typ 5 månader och håller mig på max 50% färskfoder tills de är runt 9 månader.
Ja, tanken är och blanda framför allt för studien om allergier men håller med om kvoten… just nu tror jag att det får bli färska organ/vom som studien visade att man kunde ge på 20% av maten och resten torrfoder. Vill inte riskera något…

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Finns det någon foderkunnig här? Sitter och kollar foder till min valp som kommer i veckan. Jag gillar egentligen att ge rå mat...
Svar
6
· Visningar
1 502
Senast: AraSlei
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 572
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 630
Senast: Dopy
·
Hundträning Jag ska få hem en valp efter årsskiftet och funderar och planerar redan nu. Jag har en vuxen hund som både är genomsnäll men också har...
Svar
3
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka