Netted
Trådstartare
Jag har läst i några trådar och förstått det som att det finns några som har provat Klass och varit nöjda med det. Min hund äter för tillfället Bravo och det fungerar utmärkt (dvs hon äter för första gången med glädje). Andledningen till att jag nu funderar på Klass är för att det finns återförsäljare till det i närheten av där vi bor, vilket det tyvärr inte finns för Bravo.
Hade ni bytt? Vilket foder anser ni vara bäst om man jämför, eller är de likvärdiga?
Bravo Bas med Vom innehåll:
Innehåll: Animaliska produkter från Svenska Nötdjur 45% varav 20% vom, Potatisfibrer, Ångkokt Korn-Havre-Vete,
Vetekli,Kalk, Mineraler och Vitaminer.
Tillsatta Vitaminer och Mineraler:
Vitamin A, D, E, B1, B2, B3, B6, B12, C, K3
Niacin, Kolin, Folinsyra, Biotin, Koppar, Kobolt, Mangan, Zink, Selen, Jod.
Klass Normal (Helfoder) innehåll:
Vom, Puts av nöt, lunga, strupe, lever, hjärta och njure
Syrade mjölkprodukter
Vete, korn, havre, havregryn, vetegroddar, vetekli
Potatispulver
Melass
Linfrö
Vitaminpreparat A, B, D och E
Näringsvärdena ser ganska likvärdiga ut. Vad menar de med näringsvärdena våtvikt/torrvikt? Vilket ska man räkna på?
Jag har en dvärgpudel som behöver gå upp i vikt och är ganska svårfödd så det är möjligt att ett annat foder än bas skulle passa.
Vore tacksam med lite hjälp, jag är helt ny på det här området och vill ju ge min hund det bästa.
Hade ni bytt? Vilket foder anser ni vara bäst om man jämför, eller är de likvärdiga?
Bravo Bas med Vom innehåll:
Innehåll: Animaliska produkter från Svenska Nötdjur 45% varav 20% vom, Potatisfibrer, Ångkokt Korn-Havre-Vete,
Vetekli,Kalk, Mineraler och Vitaminer.
Tillsatta Vitaminer och Mineraler:
Vitamin A, D, E, B1, B2, B3, B6, B12, C, K3
Niacin, Kolin, Folinsyra, Biotin, Koppar, Kobolt, Mangan, Zink, Selen, Jod.
Klass Normal (Helfoder) innehåll:
Vom, Puts av nöt, lunga, strupe, lever, hjärta och njure
Syrade mjölkprodukter
Vete, korn, havre, havregryn, vetegroddar, vetekli
Potatispulver
Melass
Linfrö
Vitaminpreparat A, B, D och E
Näringsvärdena ser ganska likvärdiga ut. Vad menar de med näringsvärdena våtvikt/torrvikt? Vilket ska man räkna på?
Jag har en dvärgpudel som behöver gå upp i vikt och är ganska svårfödd så det är möjligt att ett annat foder än bas skulle passa.
Vore tacksam med lite hjälp, jag är helt ny på det här området och vill ju ge min hund det bästa.