Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Never mind... Förstod själv när jag vaknade till liteVarför ska man ge annat under antibiotikabehandling?
Såhär är det gällande ursprungsland på Purenaturals produkter:
Torrfoder: Storbritannien
Våtfoder: Tyskland/Eu
Färskfoder: Finland
I färskfoder-sortimentet finns både helfoder, och BARF-korvar om man vill komponera egna måltider
För information till andra som inte vetVarför ska man ge annat under antibiotikabehandling?
My mistake, trodde bara de hade våtfoder.Du får gärna förklara vad det är som gör att Pure Natural inte räknas som färskfoder
Okej va bra - vart hittar du info ?Såhär är det gällande ursprungsland på Purenaturals produkter:
Torrfoder: Storbritannien
Våtfoder: Tyskland/Eu
Färskfoder: Finland
I färskfoder-sortimentet finns både helfoder, och BARF-korvar om man vill komponera egna måltider
För information till andra som inte vet
Från SVA:
Om hunden behandlas med antibiotika, och en tid efter att den avslutat behandlingen, bör den om möjligt inte äta färskfoder eller annat foder som inte värmebehandlats. Detta eftersom behandling med antibiotika gynnar förekomsten av resistenta bakterier. Det ökar även sannolikheten för att sådana bakterier ska finnas i stor mängd i hundens avföring, vilket i sin tur ökar risken för vidare spridning.
Det stämmer med vad jag hört. Jag ger lamm vid antibiotikabehandling.Jag trodde det endast gällde färskfoder som innehöll fågel? Dvs att färskfoder utan kyckling kunde ges. Är så säker på att jag hade läst en artikel från SVA där dem bara angav att just fågel skulle undvikas. Hum, minns jag helt fel?
Här verkar de tycka att man inte ska ge foder som inte värmebehandlas alls.Jag trodde det endast gällde färskfoder som innehöll fågel? Dvs att färskfoder utan kyckling kunde ges. Är så säker på att jag hade läst en artikel från SVA där dem bara angav att just fågel skulle undvikas. Hum, minns jag helt fel?
Okej va bra - vart hittar du info ?
men låter kanon, även om jag föredrar Mush. men Pure Naturals har finfina påsar med älgben däremot
Och jag har letat mig grön på Pure Naturals egen sida......https://www.arkenzoo.se/purenatural-active-kyckling-500-g?54100
https://www.arkenzoo.se/purenatural-bones-algben-2-kg?54073
Står på Arken Zoos hemsida under "mer information"