Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har Pure Natural färskfoder? Trodde bara de hade våtfoder?Ger Pure natural färskfoder till vår hund. Är det någon som har källa på eventuella bakterier eller antibiotikaresistens? Såg ett test men tyvärr fanns inte den sorten jag ger med där. Vad ger ni för färskfoder?
Vad är du orolig för skulle hända?
De har färskfoder med, iaf på mitt arken zoo.(Pure natural är inte färskfoder!)
Jodå, dom har även fryst färskfoder - men tror det är från Tyskland vilket gör att det går bort för mig.Rå fågel ska så klart hanteras med varsamhet och man ska ha goda hygienrutiner.
Vid pågående antibiotikabehandling ska man ge annat foder.
Färskfoder utan fågel är inte alls lika riskabelt att hantera.
(Pure natural är inte färskfoder!)
Har Pure Natural färskfoder? Trodde bara de hade våtfoder?
Har du en länk? Alltid nyfiken.Ja det stämmer att dom har färskfoder. Kanske har dom våtfoder med? Har dock inte sett det.
Vad är du orolig för skulle hända?
Har du en länk? Alltid nyfiken.
Jodå, dom har även fryst färskfoder - men tror det är från Tyskland vilket gör att det går bort för mig.
Rå fågel ska så klart hanteras med varsamhet och man ska ha goda hygienrutiner.
Gör det. Zoobutikers anställda är inte kända för att besitta någon djupare kunnskap om hund/kattfoder.Hm... då har ja dessvärre blivit lurad om det du skriver stämmer. Det skulle komma enbart från Norden enligt kvinnan i butiken. Får undersöka detta lite närmare.
Jag är inte speciellt orolig för bakterier så länge jag har god handhygien själv och friska hundar
Jag väljer dock Much (finskt) och Emmzo (svenskt).
Jag är inte 100% säker, men kollade för en tid sedan. Det var svårt hitta info men ska leta igen. Torrfodret är inte svenskt/nordiskt så har svårt tro att färskfodret är detHm... då har ja dessvärre blivit lurad om det du skriver stämmer. Det skulle komma enbart från Norden enligt kvinnan i butiken. Får undersöka detta lite närmare.
Emmzo har bra grejer, men jag köper endast deras ”barf-foder”. I stort sett endast vilt (malt med ben) och lamm (malt med ben). Deras färskfoder-blandning innehåller potatisfibrer och min ena hund tål inget med potatis i - inte ens potatisfibrer. Hon ska även ha mycket mager kost, så därför vilt och lamm. Hanen får mest Mush och en klick då och så av vilten och lammenJag är också lite intresserad av Mush. Hon i butiken sa dock att man inte helt säkert kan veta att det kommer från Finland? Att det även kan komma från andra länder. Men hon kanske inte hade koll vad vet jag. Däremot så såg jag en undersökning som visade att dom påträffat antibiotikaresistens i den gröna påsen med Mush.. Emmzo låg betydligt bättre till när det gällde det mesta.
Ts använder ju deras färskfoder. Så du får gärna förklara varför det inte räknas dit?Rå fågel ska så klart hanteras med varsamhet och man ska ha goda hygienrutiner.