Farligt med snÖ????

Empalie

Trådstartare
Hej nu kommer jag med frågor om min hästs hovledsinflammation igen. Han sprutas nu med adequanin och detta är första veckan. Han har stått inne på box i två dagar efter sprutningen och nu fått gå ut i sjukhage. Såklart är den ju full med snö men vad skall man göra. Kan snön på ngt vis påverka inflammationen negativt???:confused:

Sv: Farligt med snÖ????

Iskall snö på en hovledsinflammation är kanon. Kyla är dte bästa man kan göra för en sån skada. Njut så länge det varar.

Hej nu kommer jag med frågor om min hästs hovledsinflammation igen. Han sprutas nu med adequanin och detta är första veckan. Han har stått inne på box i två dagar efter sprutningen och nu fått gå ut i sjukhage. Såklart är den ju full med snö men vad skall man göra. Kan snön på ngt vis påverka inflammationen negativt???:confused:

Nej då... i så fall skulle väl ingen häst i norra Sverigen kunna behandlas...:smirk:
Nej då, känn du lugnet och låt din häst vara ute i snön.
Lycka till!:)

I sjukhage är det nog bara bra, men annars är det ju lite jobbigare att gå i djup snö..

Håller med de andra, och även det som harvester skrev.

Hästen ska inte anstränga sig för mycket och bör ju därför inte gå i djup snö under viloperioden.

Okej då är jag lugn, men hans sjukhage är inte 4*4 m utan lite större. Han blir betydligare lugnare av att kunna röra sig, därmed absolut inte sagt att han går i en stor hage. Jag kanske också skall säga att snödjupet är ca 30 cm. Kankse inte är så mkt att oroa sig för då:cool:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 997
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka