Farligt för fostret?

Sv: Farligt för fostret?

Det ska inte vara någon fara.

Vi är självajordbrukare och från de kurser/utbildningar vi har gått för att få sprutcertifekat för att änns kunna köpa medlena så finns det strikta regler att följa gällande vattendrag, begyggelse m.m. Även vindhastigheter m.m.

Mina hästar och föl har aldrig gett någon missbilning eller likande för att vi har sprutat åkrarna mot ogräs... inte heller våra får eller kor. :)
 
Sv: Farligt för fostret?

Det ska inte vara någon fara.

Vi är självajordbrukare och från de kurser/utbildningar vi har gått för att få sprutcertifekat för att änns kunna köpa medlena så finns det strikta regler att följa gällande vattendrag, begyggelse m.m. Även vindhastigheter m.m.

Mina hästar och föl har aldrig gett någon missbilning eller likande för att vi har sprutat åkrarna mot ogräs... inte heller våra får eller kor. :)

Tack! Det låter bra! Vi bor nära det vattendrag som Örebro tar sitt dricksvatten ur. Så jag vet att Miljökontoret håller hård kontroll för området.

/Lizzie
 
Sv: Farligt för fostret?

Tänk att vi äter dessa grödor som du oroar dig över och detta utan att vi oroar oss. Tack och lov att jag köper ekologiskt numera.
 
Sv: Farligt för fostret?

Nej det var en kornplanta, rågplant, havreplanta mm innan det blev halm, plantorna äter vi knappast och det är de som sprutas. De små kornen inuti axet som är det enda vi äter från dessa plantor kommer som bekant inte förrän i slutet av tillväxten och sitter helt innesluten i sitt ax fram till skörden när axen öppnar sig. Så detta lilla korn du äter från plantan blir aldrig besprutat på för så sent sprutar man inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp