farligt att ge soja året om?

melvin

Trådstartare
Någon sa nyligen att det kan vara skadligt att ge hästen sojaprotein året om, kan detta verkligen stämma?

Sv: farligt att ge soja året om?

farligt är det väl inte, om grovfodret kräver det för att ge en bra foderstat
men det är nog inte så vanligt att grovfodret kräver det...

Sv: farligt att ge soja året om?

farligt är det väl inte, om grovfodret kräver det för att ge en bra foderstat
men det är nog inte så vanligt att grovfodret kräver det...

Håller med ovanstående.

Om grovfodret är så dåligt så är det ju inte farligt, men man bör ju tänka på det i samband med vår/sommar/höst om hästarna går i gräshagar, (även om dom är nerbetade)

Inga problem om hästarna bara går i gruspaddockar då har man ju inga skillnader i foderstaten pga gräsets varierande näringsinnehåll och tillväxt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 684
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar