Farligaste foder vid förätning?

matador

Trådstartare
Undrar om någon vet, jag hade nyss en disskusion om vilket foder som är mest riskabelt att en häst föräter sig på, om den kommer lös i stallet och in i foderkammaren.
Har för mig att hel havre i alla fall sätter igång en rejäl salivproduktion vilket underlättar passagen. Inte så viktigt egentligen då vi har ordentliga lås till foderrummet, men lite roligt att veta.

Sv: Farligaste foder vid förätning?

Ja betfor får inte förvaras så att de kommer åt den OM den kommer lös

Sv: Farligaste foder vid förätning?

Måste nog hålla med de andra o säga torr betfor, men även lägga till torr vetekli

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 996
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka