Farlig strålning från rauter?

Laguna

Trådstartare
Hej :)

Vår katt älskar att ligga och mysa på vår bredbandsrauter. Eftersom den står på hela dagarna blir den varm (det är därför hon gillar att ligga på den).
Men jag undrar nu, är detta bra för katten? Avger rautern farlig strålning?
Hon ligger där väldigt ofta, nästan hela dan.
32301779.jpg


Tack för svar :)
 
Sv: Farlig strålning från rauter?

Vet inget om strålning men jag undrar om rautern mår bra av att ha en katt på sig :D Kanske inte bra för den att få in hår o damm. Kan ni inte ha grejen nånstans där katten inte kan ligga på den?
 
Sv: Farlig strålning från rauter?

Katter och värme alltså... :love:

Kisse kan fortsätta att sussa gott på eran router! En vanlig mobiltelefon strålar ca 10 ggr MER än vad en router gör.
 
Sv: Farlig strålning från rauter?

Inte hela sanningen! En mobiltelefon reglerar effekten efter avståndet till sändaren så i bästa läget ligger den långt under routern i effekt.
Dessutom så sänder den mer sällan i viloläge.
PL
 
Sv: Farlig strålning från rauter?

Om du ær orolig så kan du ju ge henne något annat som ær lika varmt... Till ex en varmvattenflaska av gummi från Claes Olsson. Inrullad i en handduk så håller den værmen vældigt længe. Finns ju elektriska værmedynor också, till ex så har en tant hær på avdelningen en som hon lægger sina stackars reumatiska hænder på. En så´n lyx vore nog nå´t før din "solkatt". :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
969
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 666
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp