Färja mellan Puttgarden - Rödbyhavn (Tyskland-Danmark)

Darby

Trådstartare
Jag skall susa upp till Sverige och hämta hästen om ett par veckor, är det någon här som har erfarenhet att åka med färjan Puttgarden - Rödbyhavn (Tyskland-Danmark)?

Hur funkar det med biljetter och hur ofta går färjan?

Färjan tar ca 45 min och går var 40:e min från Puttgarden och var 30:e från Rødbyhavn (om jag inte minns helt fel).

Ska du åka ToR samma dag så finns från svenska sidan (borde ju finnas fr. Tyskland oxå) en sk. Tyskland över-dagenbiljett. Kostar strax under 700:- för bara bil och runt 1200:- med släp, gäller resvägen Helsingborg-Helsingør, Rødbyhavn-Puttgarden. Det är nästan exakt 20 mils körning Rødbyhavn-Helsingør.

Både HH-feries och Scandline säljer dessa biljetter.

Toppen, toppen!

Jag skall inte åka fram och tillbaka samma dag. Som jag förstår på dig så ingår broavgiften i priset, eller?

Det är färja mellan Helsingör och Helsingborg. :D
Möjligen kan de tänkas ha ett samarbete med Öresundskonsortiet, så att biljetten gäller även på bron. Det är nog säkrast att ringa och fråga.

Immer

Sv: Färja mellan Puttgarden - Rödbyhavn (Tyskland-Danmark)

Oj, det var en gammal tråd! Darby hämtade hästen hos mig för sex år sedan! :D

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 350
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 413
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 164
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka